måndag 1 oktober 2012

Intervju

Hemma igen efter en superlång måndag med morgonlektioner, jobb under dagen, sen en 3 timmars business law class på det, än är den dock inte slut... Imorn ska jag på intervju för ett energibolag här i Houston angående anställning efter graduation. Jag lämnade mitt CV till dem förra veckan på Meet the Firms och hade sen tydligen blivit utvald för att intervjua. Det känns faktiskt rätt skönt att min graduation inte är förrän i augusti och jag har därför inte börja stressa över att hitta ett jobb än, förhoppningsvis gör det mig lite mer avslappnad imorn!

Jag skulle helst bara vilja lägga mig i sängen nu och slötitta på TV, men jag vill göra lite research om företaget, förbereda mig på frågor som kan komma imorn samt frågor jag vill fråga dem. Jag är verkligen en sån person som har noll spontanitet när det kommer till att svara på intervjufrågor. Jag brukar oftast ha bra svar -- två timmar senare. Därav "pluggandet" av svar på potentiella frågor ikväll, lol. Ska vila huvudet i en halvtimme och äta lite choklad först bara :)

1 kommentar:

  1. Aaaa kul med intervju ju!speciellt om man kan ta det lite mer avslappnat om inte allt hänger på det liksom. Hoppas det går fint!

    SvaraRadera