söndag 30 september 2012

Wedding Dress Shopping


Har kollat runt lite på bröllopsklänningar ikväll, och bokade en tid för provning på lördag!!! Jag har liksom aldrig riktigt tänkt ordentligt på vad för slags klänning jag vill ha, men nu har det alltså blivit dags... Jag (och Michael, kan tilläggas hehe) kom fram till att en mermaid/trumpet modell nog skulle passa bra för min kroppsform. Har dock två nojjor (hittills): 1. De flesta verkar vara strapless och jag känner mig alltid som en amerikansk fotbollsspelare i sån modell. Ibland ångar jag att jag spelade hockey i 11 år (seriöst alltså). 2. Vissa ser så tighta ut vid knäna att man skulle snubbla efter typ fem steg. Inte för att jag måste köpa den allra tightaste, men ändå! Fortsättning följer och tips mottages mer än gärna...





3 kommentarer:

  1. Den sista var jättefin!! Ger den modellen thumbs up :)

    SvaraRadera
  2. Ahh vad roligt, och spannande!!! :) Haller med Madeleine, den sista var jattefiiin!! ;) Nar jag letade efter en ville inte jag ha en strapless just for min kropsform... men det blev ju som sagt inte alls som jag trott..:P Jag kopte en strapless mermaid klanning and I LOVED IT!!! Inga problem alls att ga och rora sig i...:) Men det ar klart finns val olika modeller dar med, vissa kanske ar svarare an andra?! Lycka till pa lordag, hoppas du hittar din klanning!! :)

    SvaraRadera
  3. Åh vad spännande, såg nåt om David's bridal? Där köpte jag min klänning, min bästa vän på Hawaii köpte sin klänning där och det är där jag blivit erbjuden jobb så jag skulle lätt rekommendera det.. Jag tycker också att den sista är finast men mitt tips skulle vara att våga chansa när du provar, den jag valde var inte en som jag trodde att jag skulle välja men jag bara visste att den var rätt när jag väl fick på mig den.. Så ta en chans och prova nåt du vanligtvis inte skulle köpa.. Tjejerna som jobbar där vet vad de pratar om (i alla fall de som jobbar här), så lyssna på dem och be dem att ta fram några som de tror att du skulle passa i.. Jag brukar föredra ivory för att vitt är lite för vitt men det är ju personligt såklart.. Ha med en vän som kan vara ärlig, inte någon som bara kommer säga att alla är fina.. Köp med "extrapåsen" som man kan betala extra för, det är värt det, speciellt när man har en flygresa med den.. Det var alla tips jag har so far..

    SvaraRadera