lördag 8 september 2012

Where to live?

Har forsokt plugga i nastan 2 timmar nu, men nastan inte kommit nagon vart. Har en massa tankar som snurrar i huvudet och stor. Igar kom Michael och jag in pa amnet var vi ska/vill bo nagonstans i framtiden. De alternativ vi pratat om tidigare har i USA har varit Texas, New York City och Boston. Han har nu kommit fram till att han absolut vill stanna i Texas i framtiden eftersom han inte gillar sno och vinter samt att han hatar NYC (too crowded). Jag a andra sidan har alltid haft som drom att bo i NYC i alla fall i ett par ar, eller atminstonde velat flytta till Boston dar jag kant mig mer hemma an har i Texas (plus att det bara ar 4 timmars bilfard/bussresa fran NYC sa man kan alltid aka dit ratt ofta). Jag kanner mig inte sadar jatteexcited over tanken att settle down i Texas och spendera resten av livet har (nastan lite panik fick jag over tanken forst) men a andra sidan ar det jobbigt att halla pa och flytta runt. Kanske ar det aven lattare att borja kanna sig mer hemma nar man mentalt stallt in sig pa att man ska stanna har under en langre tid?

Jag forsokte tanka ut vad det ar jag gillar mest med NYC och varfor det lockar sa mycket, och aven om det ar svart att forklara sa tror jag att det ar sjalva energin i staden som smittar av sig pa mig. Speciellt om man ar ute pa morgonen och ser alla manniskor i kostym med sin Starbuckskaffe i handen pa vag till jobbet, alla hoga byggnader och sen mitt i allt det central park som ar hur fint och mysigt som helst. Pa nagot satt sa ar den miljon sa inspirerande och energigivande. Som sagt, jag vet inte hur jag ska forklara pa ett battre satt, men hoppas att it makes nagorlunda sense. I alla fall, da det ar det jag gillar med NYC kanske det funkar att flytta till typ downtown eller midtown Houston och fa samma kansla dar? Jag sa till Michael att mina krav da skulle vara att vi hade gangsvstand till en park/gronomrade, Starbucks, och nanting mer i alla fall (det ar sa trist dar vi bor nu da det enda vi har gangavstand till ar bensinstationen). Hoppas vi kan komma fram till nagot som passar oss bada.

PS. Tog inte ens med Sverige i tankarna nu da det bara hade blivit annu snurrigare. 

1 kommentar:

  1. Det ar den eviga fragan det... i know it all too well! Inte latt da man inte bara har sig sjalv att tanka pa langre heller...:) Sjalv ar jag inte sa mycket for att bo mitt i storstader, bor hellre liiite utanfor men har nara till en storstad. Dock ar faktiskt Boston och NYC tva stader jag absolut kan tanka mig att bo i... haha! Det ar da nat speciellt med NYC...

    Ni far prata igenom alla alternativ, for och nackdelar och forsoka kompromissa... det ar ju badas framtid det handlar om... ar inte latt, i know. Ar ju i samma tankar sjalv... tror dock vi kommit fram till nat sort of beslut nu enda, och det kanns bra... men vi far val se hur things ter sig framover.
    lycka till iallefall!!:)

    SvaraRadera