tisdag 4 september 2012

I-landsdilemma

Idag (och alla kommande tisdagar den har terminen) ar den enda dagen jag ar ledig fran jobb och skola under veckorna. Jag hade ingen san dag under hela forra aret och har verkligen sett fram emot min lediga dag, aven fast jag saklart kommer ha massa homework att gora, men anda. Saaa nu till mitt "dilemma". Forra veckan fick jag ett email dar jag blev inbjuden till Beta Alpha Psis informationsmote. Beta Alpha Psi ar en honors organization for bland annat accounting students och for att kunna ga med maste man bli inbjuden, vilket man blir nar man har ett visst betygsnitt. I mitt fall hade de kollat pa betygen i mina accountingkurser jag haft hittills. Sahar beskriver Beta Alpha Psi sin verksamhet pa deras hemsida:

"Providing boundless opportunities for professional development, personal growth, and a clear path for a great career, Beta Alpha Psi has been a premiere honors organization for over 90 years with exciting benefits for students, faculty and for perspective employers. 
Qualified accounting, finance and information systems students get a head start networking with peers, alumni, and business information professionals".

Det later ju valdigt fordelaktigt att ga med, speciellt da jag inte har typ nagra som helst kontakter inom business/accounting-varlden an. Grejen ar bara att jag ju inte ar i Huntsville alls pa tisdagar och maste da varje vecka kora 1 timmes enkel vag for att ga pa ett mote i 1,5 timme, och sen kora hela vagen hem igen efterat. Vet inte om det ar vart det... Jag gar nog ikvall och ser vad de sager, forhoppningsvis maste man inte komma varje gang aven om man gar med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar