måndag 24 september 2012

We Finally Have a Wedding Date!!!

Nu har vi äntligen bestämt datum för bröllopet!! Så exciting!!! Den 9:e januari 2013 blev det då det är vår två-årsdag. Det var faktiskt Michaels ide, och en riktigt bra en tycker jag också. Att jag inte tänkt på det tidigare! Sen tyckte han väl att det var rätt praktiskt att kombinera båda datumen så att han inte skulle behöva ha ännu ett att komma ihåg ;) Lite roligt är det faktiskt att det är mina föräldrars bröllopsdatum as well, men det tänkte jag faktiskt inte på förrän senare när jag pratade med mamma, haha.

Vi bestämde även att det ska bli på Hawaii, på stranden. Eller, det stallet vi har i åtanke är faktiskt en så kallad beach park. Så som det ser ut på bilderna så finns det även gräs, palmer, träd och buskar och inte bara strand vilket jag tyckte var ett extra plus. Ingen av oss har varit på Hawaii tidigare så vi har helt enkelt fått förlitat oss mestadels på internetsidor, bilder och recensioner. Lite läskigt, speciellt om man är ett kontrollfreak (guilty), men än så länge känns allt bra. Vi har dock inte bokat/reserverat något än men det lär bli av inom de närmsta dagarna. Snodde några bilder från www.bridaldreamhawaii.net på stället vi tänkt oss:






Om någon har tips angående Hawaii eller bröllop i största allmänhet uppskattas de gärna :) Än så länge har jag inte förvandlats till en bridezilla, men vaknade dock rejält uppstressad imorse för att jag drömt om alla olika wedding packages och tillbehör som erbjuds, hehe.

4 kommentarer:

  1. Ahh, vad spannande!!! Mysigt att ha det pa hawaii dessutom!! Kommer bli jattefint!! ;) 9 Januari... det ar ju inte sa langt dit... kommer ni ha stort eller litet brollop? Har du kollat pa klanningar an? Aahh, nu blev jag helt lyrisk myself...haha! Lycka till nu med planeringen! Ar det nat du undrar over sa fraga pa, var ju som sagt inte langesen vi hade varat brollop...:)

    SvaraRadera
  2. Åh, förlåt för att jag inte har hunnit svara på ditt mail! Ska ta itu med det asap :) Och stort grattis såklart! Kram

    SvaraRadera
  3. Forstar precis, ni ska ju ha det dar NI vill ha det for det ar ju erat brollop! Men forstar det att det ar lite synd att det ska vara sa langt bort att de flesta kanske inte kan komma... Har ni kommit nat langre fram med planeringarna alls? Jag kan kan absolut rekomendera Davids Bridal for brollopsklanningar!!! Du kan kolla igenom dom online, lagga till favoriter och sen boka tid. Da far du en personlig "assistent" som tar fram alla klanningar du valt ut online sa du kan testa dom men kan aven ta fram liknande som du kan prova om du vill... Dom har MASSA olika klanningar till olika priser! Ar helnojd med klanningen jag kopte dar och nar jag var dar och provade klanningar...:) Da kopte jag ju en klanning som jag inte alls hade lagt marke till online...haha!

    Och tack sa mycket!! :)

    SvaraRadera
  4. Ahhh vad spannande!!! :) No problem! Ta dig tid och kolla igenom alla, dom har som sagt en hel del klanningar..;) Hade lagt till kanske 12st till mina favoriter, men som sagt, klanningen jag kopte var inte en av dom dock...haha! Vi vantar fortfarande pa bilderna fran han som tog dom... vi har bara fatt nagra an sa lange, dom finns uppe pa facebook redan...:P (johanna barboza heter jag om du vill kika in dom dar..:) annars tror jag att jag bara har tva kort pa bloggen an sa lange... men det kommer mer sen!:) Tankte vanta och skriva ett inlagg om brollopsdagen med bilder sen nar vi far dom..:)

    SvaraRadera