söndag 28 oktober 2012

Bröllopsförberedelser

Det har faktiskt varit en väldigt produktiv söndag för vår del. Well, min del lite mer än Michaels del dåra, men lite har han hjälpt till i alla fall... Jag tvättade fyra maskiner, dammsög hela lägenheten, ringde T-Mobile och skypade med Trinh (som hade väldigt trevliga nyheter) under dagen. Runt kl. 16 åkte vi och fixade tuxedo till Michael för bröllopet och kollade in en annan mexikansk restaurang till bröllopsmottagningen. Denna var mycket bättre än den första vi kontaktade så vi bestämde oss för att boka den vi såg idag. Skönt att få det gjort! Vi stannade även och åt där för att prova maten som ska serveras on the Big Day, och det var verkligen hur gott som helst. Efter att vi kommit hem har jag suttit och fixat med inbjudningarna, och det tar verkligen längre tid än jag trott. Tre timmar spenderade jag framför datorn/vid skrivaren och jag är ungefär halvvägs igenom. Det tog sin lilla tid för mig att komma på hur man formulerar sig, vilken font/storlek man ska använda, hur man placerar text som man skriver ut på kuvert osv. Tog lite foton inne på restaurangen och på hur ett "practice sheet" för inbjudningarna blev. Väldigt bra att man fick med fem practice sheets som man kunde träna att skriva ut på, så att man kan rätta till och få texten extakt som man vill ha den.






Kolla in hattarna som lampskärmar :)



2 kommentarer:

  1. Gillar att läsa din blogg om Livet over there! :) vad studerar din fästman till? Lycka till med bröllopet och tack för fin blogg!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, kul att du läser! :) Han jobbar heltid och pluggar computer science på halvtid.

    SvaraRadera