lördag 20 oktober 2012

MIA

Went MIA for a few days, men nu ar jag nog tillbaka har i bloggen :) Hela den har terminen har jag varit sa himla trott. Ni vet hur man vissa dagar kan kanna att man gar pa reservenergi och det enda malet ar att ta sig igenom dagen sa att man kan fa ga hem och lagga sig? Sa har jag kant nastan varje dag hela den har terminen. Forst antog jag att jag bara var skoltrott (vilket brukar ga over efter nagon vecka eller tva for mig), men det forsvann liksom aldrig. Sa haromdagen borjade jag faktiskt tanka till lite. Det finns en tumregel har som sager att om du multiplicerar varje college credit hour som du tar per termin med 3 sa far du fram hur manga timmar i veckan du maste spendera pa skolan, bade i klassrum och plugga till prov osv. Eftersom jag denna termin tar 15 credits sa blir det 45 timmar som jag (i genomsnitt) maste lagga pa skolan per vecka, och det kanns faktiskt ratt rimligt. Men eftersom jag aven jobbar 20 timmar i veckan plus deltar i Beta Alpha Psi aktiviteter ca 3 timmar i veckan, sa kommer jag nastan upp i 70 timmar i veckan. Detta motvarar alltsa nastan en 70-timmars arbetsvecka! Varenda vecka! Nu forstar jag varfor jag hela tiden kanner att jag aldrig har nagon tid over.

Eftersom jag ar valdigt pedantisk av mig sa hatar jag att jag inte hinner stada hemma eller att lagenheten ser ut som "skit" (i mina ogon, hehe) nar jag kommer hem pa kvallarna, och jag blir verkligen stressad over det. Jattedumt, jag vet, eftersom annu mer stressad = annu samre humor vilket jag tyvarr tar ut pa Michael for ofta. Sen far jag daligt samvete for det = mer stress = samre humor och ja, sa fortsatter det. Oj vad negativ jag later nu, det kanske inte var meningen, men det ar verkligen sa jag kanner. Och ja, jag vet att det ar sa manga i detta land som jobbar fler an 70 timmar i veckan (all respekt till dom) men for mig kanns det bara for mycket om man vill ha tid att ha ett liv vid sidan av ocksa... Jag har ingen direkt plan for hur min situation skulle forbattras da jag inte vill dra ner pa antal kurser per termin eftersom jag da inte skulle kunna bli klar i augusti, och inte heller vill jag sluta jobbet eftersom de flesta college students har i USA jobbar samtidigt som de gar i skolan, speciellt seniors, och jag vill ju inte se "lat" ut pa mitt CV (plus forlora extrapengarna som jobbet ger). Kanske att jag far skippa Beta Alpha Psi nasta termin, och aven forsoka lara mig att inte stressa sa mycket over onodiga saker som egentligen inte spelar nagon storre roll (typ stokig lagenhet)... Jaja, nog med sjalvomkandet nu, men det var skont att skriva av sig i alla fall. Nu ska jag unna mig att lasa lite bloggar och sen satta mig och plugga till min accounting exam pa mandag. Ha en trevlig lordag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar