torsdag 25 oktober 2012

Bröllopsplaner - Uppdatering

Har varit igång hela dagen med lektioner och jobb. Försökte avsluta med lite plugg inför morgondagens exam som jag inte hunnit börja plugga till än, men var så slut i huvudet att jag bestämde mig för att försöka lägga mig tidigt = innan midnatt. Tänkte dock uppdatera om våra bröllopsplaner först :)

Vi hade ju först planerat att gifta oss på en strand på Hawaii, men efter mycket om och men ändrade vi oss. De två huvudsakliga orsakerna till ändringarna är att våra familjer inte kunde närvara samt att det skulle bli dyrare än vad vi räknat med. Så, nu ska vi gifta oss här i Texas mellan jul och nyår (dvs samtidigt som min familj ändå är här och hälsar på över jul). Det kommer bli ett litet bröllop med bara de närmaste - ungefär 20 gäster. Liten break down av hur långt vi (läs jag) har kommit i planeringen än så länge:

Klänning: Har jag redan hittat, en BEAUTIFUL Vera Wang, men bild vill jag inte visa än, det får ni vänta på tills efter ;) Personalen i butiken försökte få på mig en veil (slöja på svenska?), men det var verkligen inte jag. Det kan vara jättefint på andra brudar men jag kände mig verkligen som om jag skulle på 1800-tals bal... Dock ville jag ha något i håret eftersom jag ska ha utsläppt och inte vill att det ska bli för tråkigt, och hittade ett jättefint diadem istället. Skorna har jag bloggat om här.

Plats: En mysig lite mindre wedding facility som erbjuder både kapell- och trädgårdsceremonier, men eftersom vi gifter oss i december passade det bättre för oss att vara inomhus. Det kommer att vara ett kvällsbröllop så man kommer att se trädgården upplyst genom de stora fönstren i kapellet, tror det kommer bli så mysigt. Kunde tyvärr inte kopiera några bilder från deras hemsida, men hittade dessa när jag googlade runt:






Fotograf: Bokad och betald, han verkar jättebra!

Mottagning: Eftersom det bara kommer vara runt 20 pers tyckte vi att det blir smidigast om vi går ut och äter på restaurang efteråt istället för att hålla på med catering osv. Jag fick ett tips av min supervisor på jobbet om en mexikansk restaurang som tydligen ska ha god och prisvärd mat och även ett privat rum som man kan boka. Varken jag eller Michael har varit där någon gång, men förhoppningsvis kan vi åka dit i helgen för att se vad vi tycker.

Indbjudningskort: Hittade faktiskt jättefina på Walmart. Dock verkar det vara lite pillrigt med rosetter som ska knytas runt osv (jag hatar verkligen pyssel, får alltid utbrott för att det aldrig går som jag vill), men förhoppningsvis får vi till det ;) Ska försöka få ut dem nästa vecka.

Tårta: Inte fixat än.

Ringar: Jag har haft mitt wedding band i runt ett år liggandes i byrålådan, haha, och vi väntar på att the jewelry store ska ringa så att vi kan hämta upp Michaels ring som vi var tvungna att justera storleken på.

Det är allt jag kommer på just nu. Ska bli så kul/fantastiskt/awesome (hittar inget ord som riktigt beskriver känslan dock) att äntligen få gifta oss och vara husband and wife, helt otroligt!! Även om vi först såg fram emot Hawaii så känns det verkligen så himla bra att vi ska vara här i Texas och att båda våra familjer kan vara med på den stora dagen :)




3 kommentarer:

  1. Vad langt du har kommit! Ska bli spannnande att lasa mer om den stora dagen :)Jag har aldrig haft natt "riktigt" brollop, vi gick bara till court och fick det overstokat. Lite synd nu i efterhand men man kan ju alltid fornya sina loften. Grattis i forskott!

    SvaraRadera
  2. Jag som gift mig på Hawaii kan VERKLIGEN rekommendera det :D Men allt efter vilka önskemål man har så klart. Blir säkert helt supert att ha det i Texas med familj och vänner. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag gifte mig ju både på Hawaii och med familj och vänner i Sverige och jag tror att båda val hade blivit fantastiska men ni kommer nog va glada över att ha er familj där och de kommer nog bli fantastiskt! Ser fram emot att se bilder! Lokalen för bröllopet ser fantasiskt fin ut!

    SvaraRadera