tisdag 30 oktober 2012

Jobbintervju

På fredag ska jag på intervju nummer två för ett av energibolagen jag intervjuade med på campus för ett par veckor sedan. Det känns jättekul att jag klarade första intervjun då den positionen jag sökte skulle vara så perfekt, men samtidigt vill en del av mig nästan inte gå på nästa intervju eftersom jag inte vill bli besviken om jag inte får jobbet. Jätteknäppt, jag vet! För att peppa upp mig försöker jag tänka att de är lika intresserade av att anställa mig som jag är att bli anställd (om jag inte klantar mig på fredag, that is), och att jag redan gjort ett bra intryck under första intervjun (förhoppningsvis dåra). Det kommer bli en halvdag från 8:30 - 13:30 med 3-4(!) intervjuer med olika managers på företaget, rundtur av deras Houston office (där jag i sånna fall skulle börja jobba) och lunch. Jag håller på att debaterar om jag ska ha heels eller flats. Heels ser ju definitivt mer professionellt ut, men tänk om jag får ont efter typ en timme och tvingas stappla omkring som hej-kom-och-hjälp-mig på deras kontor i fyra timmar. Det vill jag ju absolut inte, samtidigt vill jag inte gå omkring och oroa mig över att de jag intervjuar med tycker att jag inte klätt upp mig nog. Hjälp! Vad tror ni? Jag kanske ska tillägga att det är en accountingtjänst jag söker, dvs ett kontorsjobb och att jag antingen ska ha svarta kostymbyxor eller en svart pennkjol med svart kavaj till.


Lutar nog lite mer åt dessa...

men de här kan jag slappna av bättre i...

1 kommentar:

  1. Even om klackarna kanske blir obekvema sa ser det ju verkligen sa mycket mer professionellt ut. Ska du ha laga skor borde du ha typ loafers eller liknande och inte ballerinas.. Du kan ju alltid ta med dig ballerinaskorna i veskan dock och lite diskret byta skor pa nan toalett om de e ohallbart.. Och stort lycka till! Haller tummarna for dig!

    SvaraRadera