torsdag 4 oktober 2012

TACK!

Forst av allt vill jag bara saga TACK till er som kommenterat pa mina inlagg bade angaende brollopsklanningar och immigration lawyer. Sa himla skont att kunna fraga (och fa svar fran) nagon som varit i samma sits sjalv. Priceless! Vet inte vad jag skulle gora om jag inte hade nagon att radfraga... Well, antagligen stressat och oroat ihjal mig, hehe. Jag maste verkligen saga att jag ar valdigt glad att jag borjade blogga igen. Dels for att det ar skont att skriva av sig, men aven for att jag "lart kanna" fler bloggare som ar i samma sits som jag. Utlandssvenskar i USA. Som har ungefar samma syn pa saker som en sjalv och som ocksa lever "mittemellan" tva lander och tva oilka kulturer. Jag tycker det kanns skont da vardagen har bestar av encounters med endast icke-svenskar. Vilket det ju sjalvklart inte ar nagot fel med, men ibland ar det skont att kunna ha en konversation med nagon som vet vad man tycker och tanker utan att man behover forklara varfor hela tiden (typ "where I grew up most people don't ___ because ___, so I am not used to ____" eller nagot liknande).

Nu ska jag ata rice and beans med chocolate chips cookies och mjolk till efterratt i vantan pa att Michael kommer hem fran studion, sen ska vi kolla Prison Break. Jaaa jatteefter, jag vet, men ingen av oss hade sett serien tidigare. 

1 kommentar:

  1. Ja haller me! Ibland vill man bara slita sitt har nar man ska forsoka forklara nagot for jankarna! Men sa are...Jag gillar alla amerika-bloggers :P

    SvaraRadera