fredag 14 december 2012

Väntar...

Väntar på att betygen ska komma upp på Blackboard. Den officiella deadlinen för lärarna att ladda upp dem är på måndag (tror jag), men några av dem lovade att de skulle komma upp redan idag. Hittills har jag fått tre A:n, och väntar på de två resterande betygen. Det blir nog antingen två B:n eller möjligtvis ett A och ett B. Hur som känner jag mig ändå rätt nöjd med resultatet. Så skoltrött som jag varit denna termin har jag inte varit sen trean i gymnasiet, jag har verkligen fått tvinga mig själv att plugga.

Nog om skola för stunden och till lite roligare grejer som väntar. På fredag landar mamma, pappa, syrran och brorsan i Houston för att både fira jul här samt vara med när vi gifter oss. Nu är det faktiskt bara 13 dagar kvar!!!! Angående bröllopet har ett litet I-landsproblem dykt upp. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska färga/tona håret innan eller inte. Jag tycker att färgen som jag har nu (typ ljusbrunt) är rätt tråkig, fast den funkar ändå. Det skulle vara roligare med lite mörkare och "riktigt" brun färg, men jag vet inte om det är värt det att försöka ändra något som redan är okej. Speciellt här i USA då jag har haft dåliga erfarenheter av att låta någon klippa/färga mitt hår. Bröllopsbilderna är ju något man kommer att titta tillbaka på hela livet, så det skulle ju vara trevligt om man kunde se någorlunda hyfsad ut i håret på dem i alla fall (småpanik typ). Om jag bestämmer mig för att färga så måste jag ju göra det väldigt snart så att det finns tid att fixa till det om det skulle gå fel... Vad skulle ni gjort??

1 kommentar:

  1. Jag fick ett ryck och ville tona mitt hår lite mörkare, när jag skulle gifta mig (för 100 år sedan), MEN min frisör hindrade mig och det är jag glad för. Hon sa att visst jag kan tona ditt hår mörkt men absolut inte på din bröllopsdag, du ska fotas massor den dagen och då ska man inte göra nåt drastiskt, du ska ha den hårfärg som du är van med.

    Jag är så tacksam att hon stoppade mig, för ett par år senare så tonade jag håret mörkt. Och efter ett par veckor så färgade jag om håret igen för att jag absolut inte trivdes i det.
    Världsliga problem, visst, men ändå ;-)

    SvaraRadera