torsdag 6 december 2012

Julkalenderslista, Dag 6

6. Berätta om bloggarna du läser.

Sakert 80% av alla bloggar jag laser ar skrivna av svenskar som ocksa bor i USA (om ni kollar till hoger sa ar de flesta lankar just till sanna bloggar). Det kan sakert lata lite knappt, men att lasa om andra bloggare som ar i liknande sitsar som jag har faktiskt hjalpt mig att kanna mig mindre "ensam" om mina tankar och kanslor som invandrare till ett nytt land. Det har aven fatt mig att inse att jag kanske inte ar helt knapp (hehe) for att jag kanner som jag gor ibland, utan att det faktiskt verkar vara ratt vanligt att andra svenskar som kommit till USA ocksa reagerar pa ett liknande satt (se inlagget Julkalenderslista, Dag 5 for mer ingaende beskrivning och exempel).

Resterande 20% av bloggarna jag laser ar mest folk hemma i Sverige som jag kanner fran forut, man maste ju ha koll pa vad som hander dar hemma aven om man inte ar pa plats ;)

1 kommentar:

  1. Va kul att se min blogg pa en annan sida :)

    Jag laste igenom Dag 5 ocksa. Ligger efter med att lasa bloggar pa grund av all the finals :(

    Jag haller med dig. Jag fick panik efter brollopet. Vi hade ju bara nagra manader mellan forlovning och brollop. Det slog mig sent. Det ar sa kul att kunna kanna igen sig i dina kanslor. Vi har nog inte sa knappa i alla fall :)

    SvaraRadera