torsdag 13 december 2012

Sex timmar kvar till frihet!!!

Jag har raknat ut att om ca 6 timmar har jag skrivit klart min sista final exam for terminen. Antligen!! Dock har jag lite att plugga innan det kan handa, men det ska nog ga hinnas med utan superstress. Pa torsdagar ar jag ledig fran jobbet, sa jag har faktiskt fatt lite gjort mitt i finalshetsen. Comcast kom hit imorse for att fixa var internet uppkoppling som tydligen "lackte", vilket lett till samre mottagning. Nar teknikern var har fragade han om det gjorde oss nagot om han satte routern i garderoben istallet for att ha den i vardagsrummet for att fa battre styrka. Saklart fick han gora det, dock maste jag saga att det kandes lite stelt att ha en framling sta inne i ens garderob och typ rota runt bland ens hangande klader...

Jag ringde aven ett par telefonsamtal angande brollopet. Sa nu pa lordag ska jag aka till floristen for att betala for blommorna, och pa mandag ska vi bade till konditoriet for att finalize tarta/cupcake-bastallningen samt till the county clerk for att fa (kopa) oss ett marriage license. Jag maste saga att det dar med marriage license hade slipped my mind lite mitt i all brollopsplanering, antagligen for att man tidigast far ansoka 30 dagar innan brollopet och eftersom jag planerade allt annat for tva manader sen sa tankte jag val att jag fixar det sen. Och glomde bort. Som tur var hade jag skrivit ner det i kalendern och sag det i god tid. Hade blivit lite jobbigt annars... Ett marriage license maste man alltsa visa upp innan brollopsceremonin som bevis pa att man faktiskt far gifta sig. Foljande krav maste man leva upp till om man vill gifta sig i the state of Texas (taget fran Montgomery county clerks hemsida):
"Each couple must be male/female.Applicants must have been divorced for 30 days (unless waived). Persons cannot be related by whole or half blood or by adoption. This means you cannot marry your aunt, uncle, niece, nephew, brother, sister, mother or father whether half or full relative".
Harligt att de klargor extra tydligt att man till exempel inte kan gifta sig med en foralder eller ett syskon. Om nagon hade missforstatt den biten alltsa... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar