måndag 17 december 2012

Correction

Jag maste fortfarande ha varit uppstressad nar jag skrev i forra inlagget att dagens hojdpunkt var Starbuckskortet. Att fixa the marriage license var ju saklart dagens riktiga hojdpunkt, slang dig i vaggen Starbucks!!
Som ni ser kommer mitt nya efternamn bli Hawkins. For mig var det sjalvklart att ta hans namn. Dels for att jag inte ville ha ett dubbelnamn eftersom det verkar sa krangligt (speciellt eftersom mitt nuvarande namn redan ar ratt langt och ingen nagonsin kan stava eller uttala det), men framfor allt for att jag vill att vi ska ha exakt samma efternamn som start pa var lilla family unit (the Hawkins, hehe). Undrar hur lang tid det kommer att ta att vanja sig vid ett nytt efternamn... Ni som redan gift er, hur gjorde ni med efternamnet?

2 kommentarer:

  1. Fint marriage license ni har fatt da!! Varat vi fick ser inte alls sa fint it..:P

    Jag tog mannens efternam as well. Tar ju ett tag att vanja sig, men det ar val inte sa konstigt da man haft sitt hela livet. Jag borjade andra grejer har till mitt nya efternamn forst eftersom det ar har jag bor nu, sen tog jag tag med Sverige...

    SvaraRadera
  2. Jag bytte ocksa. Det var en sjalvklarhet for mig. Min kansla ar att eftersom att vi ar gifta sa kommer ju barnen (i framtiden) att fa hans efternamn sa jag vill redan ha hans ocksa. Dessutom ar mitt svenska efternamn svart men det SKA bli mitt mellannamn nar jag blir amerikansk medborgare.

    SvaraRadera