lördag 8 december 2012

Julkalenderslista, Dag 8

8. Berätta om ett av dina favoritplagg.

Kan kanske inte saga att det ar mitt absoluta favoritplagg, men detta ar definitivt ett plagg jag saknar att anvanda. Efter att ha flyttat till Texas dar temperaturen i princip aldrig gar under 10C dagtid (ner till nollgradigt kan dock handa under natten), har jag inte fatt tillfalle att anvanda vinterjacka alls. Det ar helt enkelt for varmt har, men jag maste nog saga att jag saknar det eftersom det faktiskt ar lite mysigt att kura in sig i en tjock vinterjacka. Jag kopte en ny vinterjacka hosten 2010 nar jag fortfarande bodde i Boston, en riktigt varm eftersom jag vantade pa bade buss och tunnelbana utomhus dagligen. Jag gillar fargen, modellen (fitted aven fast jackan ar sa pass tjock) och luvan, och det ar sa irriterande att jag bara kunnat ha den en vinter. Just nu ligger den och skrapar langst upp langst in i garderoben, pa samma plats sen vi flyttade hit...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar