söndag 2 december 2012

Julkalenderslista, Dag 1

1. Berätta om dig själv.

Jag är 26 år, halvsvensk-halvfinsk och född och uppvuxen i Stockholmsförorten Vällingby. Under största delen av min uppväxt var ishockey en väldigt stor del av mitt liv, jag spelade bland annat i ett killag tills jag var 16 och därefter på elitnivå i AIK:s damlag. Efter att jag slutade med hockeyn har det tyvärr inte blivit så mycket träning för min del, nåt som jag kanske borde ändra på, snart... Något jag kommit att värdesätta väldigt högt, speciellt efter att ha flyttat utomlands, är att spendera tid med nära och kära. Jag är oftast rätt reserverad när det kommer till att träffa nya människor, men när jag väl lärt känna någon så släpper jag det rätt fort. Jag älskar mat och sötsaker (bad I know, I know) och jobbar sakta men säkert på att bli bättre på att laga mat och baka. Måste ju ha nåt att komma med nu när jag ska bli wife...

Mitt äventyr i USA började 2007 när jag var 21, som au pair hos en familj i Boston. Sedan dess har jag bland annat hunnit pluggat två år på community college i Boston samt träffat mannen i mitt liv. Vi flyttade till Texas sommaren 2011 och nu bor vi i en Houston suburb och jag pluggar accounting sista året på college. OCH om 25 dagar ska vi äntligen gifta oss!!!

Innan Trinhs bröllop i Stockholm förra sommaren. Jag fick
äran att vara en av brudtärnorna!

1 kommentar: