tisdag 18 december 2012

Bilj*vel!!

Idag korde vi min bil till verkstan. Jag var glad att jag slapp kora eftersom det lat som om nagot var rejalt trasigt, sa Michael tog pa sig aran att kora de 10 minuterna bort och jag foljde efter i hans bil bakom. Nar vi kom fram konstaterades det att det var nagot fel pa framaxeln (som forovrigt var worked on for ca en manad sen??). Tydligen var den inte bara i daligt skick utan typ helt trasig. Ja, inte hela axeln dara, men the joint tror jag mekanikern sa. Riktigt surt att betala en gang till for att fa ungefar samma sak fixad, men bilmekanikern som vi var hos idag (inte samma stalle som fixade sist) sa att det inte behovde betyda att de innan gjort nagot fel utan att det kunde vara nagot fel pa delarna (eller nat). Jag ar inte alls bilkunnig sa Michael far ta ansvaret nar det galler den biten da vi forsoker intala oss att han i alla fall har ett hum om vad de pratar om, hehe.

Oh well, $200 fattigare och tva timmar senare var problemet fixat och vi kunde kora hem igen. Pavag hem stannade vi for att kopa diskmedel och bagels, men kom fram till att om vi ska ha nog med bensinpengar veckan ut sa var vi tvungna att skippa bagels. Det gar bra nu, lol... Vantar fortfarande pa att skolan ska lagga upp mina betyg for hostterminen sa att jag kan fa CSN for i var, det borjar bli riktigt drygt att leva pa en lon nu!

1 kommentar:

  1. Jag vet hur jobbigt det är att leva på 1 lön..! För att det ska kännas lite bättre brukar jag tänka att det kunde vara värre. Vi har i alla fall mat på bordet och kläder på kroppen :)
    Hoppas det löser sig snart ialla fall! :)

    SvaraRadera