lördag 8 december 2012

Preparing for Finals Week

Pluggar business law som ar amnet for min final #2 pa mandag. Forra veckan I den kursen larde jag mig att filing for bankruptcy gor man aven for att fa hjalp med att ta sig ur en ekonomisk situation man inte har rad med (lan man inte kan betala tillbaka etc), det ar alltsa inte alltid nagon slags dom man blir domd till utan medgivande (vilket jag alltid trott). Visste ni att om man file for en Chapter 13 bankruptcy och betalar av enligt avbetalningsplanen sa kan man till och med komma ut ur situationen med hyfsad credit?! Dock star det ”bankruptcy” pa ens credit history i X-antal ar efterat, men anda!

Sorry om jag babblar pa om sant som kanske inte ar sa intressant for er, men jag gillar att lara mig hur saker och ting funkar har I USA, speciellt nar det kommer till credit, lan, och personlig ekonomi. Hemma I Sverige hade jag ju bara fragat mina foraldrar, men har borta maste jag liksom borja fran scratch och ta reda pa allt sjalv. Darfor tycker jag kapitlet om bankryptcy ar intressant, aven om jag forhoppningsvis aldrig behover ansoka om en sjalv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar