tisdag 29 januari 2013

Idag kan vi glomma

Idag var ingen bra dag. Trott, daligt samvete, kanslan av otillracklighet (ar det ens ett ord?) och selfishness beskriver dagens stamning ratt bra. Skulle helst bara vilja lagga mig under tacket och kolla Army Wives hela kvallen, men har lite att plugga sa att inte morgondagen blir sa otroligt fullspackad.

Angaende nagot helt annat sa ar allt pappersarbete for mina vaccinationssprutor klart nu och imorn ska jag aka och lamna in de sista tre (flu, Tdap och bevis pa att jag ar immun mot vattkoppor). Dock hade labbet hos USCIS-lakaren tappat bort (?) mitt syfilisblodprov sa jag maste ta om det. Aja, kanske battre det an att de rakat blanda ihop det med nagon annans resultat och tror att man testat positivt eller nat, haha. Tydligen skulle allt vara klart i slutet av veckan om jag gor om blodprovet imorn bitti, sa det ska bli skont att fa den biten avklarad. Annars vantar vi pa Michaels skattepapper fran 2012 sa att vi kan deklarera for forra aret, jag har fatt for mig att W-2 skickas ut innan 31 januari sa de borde komma snart, men jag kan ha fel. I alla fall kande jag/vi att det var battre att vanta med ansokan tills vi fatt deklarationen fran forra aret eftersom Michael kommer att vara min enda sponsor och tjanade mer forra aret an tidigare ar. Haller aven pa att samla ihop "bevis" pa att vart forhallande ar akta, maste bland valja ut 20-talet bilder som starker det. Hoppas pa att den delen blir klar tills helgen, vill verkligen paborja den har immigrationsprocessen nu eftersom den ibland kan bli langdragen.

1 kommentar:

  1. Det är mycket att hålla reda på... Men, vad du råkar ut för misstag med vaccinationer. Först fel årtal hos sköterskan och nu har de tappat bort ditt blodprov hos läkaren. Du verkar ta det med ro dock :) skönt.

    SvaraRadera