tisdag 1 januari 2013

2012 Recap

2012 började med att min bil gick sönder i början av januari och jag var tvungen att köpa en ny. Jag tog en accountingkurs över jullovet och bestämde mig då för att byta major från political science till accounting. Jag fick även jobb på skolan i december 2011, så vårterminen 2012 var den första terminen i college som jag jobbat 20 timmar i veckan samtidigt som jag tagit 15 credits. Visst har det blivit lite stressigt from time to time, men de extra pengar jag tjänat har verkligen varit en life saver. Under spring break i mars var min syrra och brorsa här och hälsade på. Det var en kul vecka och första gången de träffade Michael. I april började jag blogga igen och är så glad att jag tog det beslutet. Samtidigt som jag har fått skriva av mig och nära och kära där hemma kan läsa om min vardag, så har jag även lärt känna andra svenskar som bor i USA genom bloggen. Sommaren var vadldigt intensiv med massa skola och jobb. Hela våren och sommaren var även rätt jobbig för mig då jag försökte vänja mig vid tanken av att jag kanske blir kvar har i USA forever. Inte för att jag inte trivs här, för det gör jag, men det är ju fortfarande så långt "hemifrån" och så annorlunda från hur allt är i Sverige. I augusti fick jag dock ett litet break och åkte hem till Sverige i 10 dagar. Välbehövligt och otroligt kul att få träffa nära och kära, tyvärr kunde dock inte Michael följa med. Hösten har mest bestått av skola och jobb (sounds boring, I know), men jag har också planerat vårt bröllop. I slutet av december kom hela min familj hit för att hälsa på och fira jul och den 27:e december gifte jag och Michael oss äntligen, med båda våra familjer som vittnen!

2013 har en massa in store för mig/oss (se inlägget nedan) och jag ser verkligen fram emot förändringarna som kommer att ske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar