onsdag 9 januari 2013

Operation Sophistication

Faktumet att jag har varit student i snart fyra ar har borjat bli synbart i min garderob. De flesta som har pluggat pa heltid och levt pa CSN skulle nog halla med om att det absolut gar att leva helt okej, men att det inte direkt blir sa mycket pengar over att shoppa for efter att alla nodvandigheter ar betalda. Visst har det blivit lite shopping har och dar, men (enligt mej, hehe) kanns det som om ratt mycket i min garderob ar flera ar gamla. Jag har absolut inget behov av att hela tiden kopa nya klader och det gor mig ingenting att det var ett tag sedan jag kopte plaggen da de inte ar utslitna, dock kanner jag att jag inte har riktigt samma kladsmak som for ett par ar sen. Vi fick lite pengar av mina foraldrar som brollopsgava sa jag bestamde mig for att anvanda lite av min del att shoppa klader for, lite mer mature and sophisticated klader, lol. Idag akte jag och syrran till H&M och darmed borjade operation sophistication med foljande resultat:




Jag hade hoppats pa att hitta lite fler fina toppar/blusar men det fanns inte sa mycket, far bli ett nytt forsok pa Forever 21 eller New York & Company i helgen. Pa fredag ska vi aven till the Galleria, ett stort kopcentrum i uptown Houston, for en sista shopping spree for min syrra. Ni som bor har i USA (och ni i Sverige for den delen ocksa), vad har ni for favoritaffarer nar det galler klader? Var gillar ni att shoppa? Skulle inte vara fel med lite inspiration :)

4 kommentarer:

  1. Nice! Forever 21 är såklart en favorit.. Och för jeans gillar jag American eagle outfitters (de enda jeansen jag står ut med) abercrombie & fitch/hollister, sen har jag en svaghet för surbutiker också men det hjälper ju inte dig direkt.. Macy's men mest deras ungdomsavdelning så det hjälper inte dig det heller..

    SvaraRadera
  2. Ja American Eagle tycker jag också är bra :) Vet inte om Irene Story finns överallt i USA men affären är också en favorit, med fina och enkla kläder :)

    SvaraRadera
  3. Haller med de som redan namnt, mina favoriter ar Forever 21, Charlotte Russe, Express... aven Abercrombie/Hollister/American Eagle.. vilket alla tre nastan har lite av samma stuk... Sen finns ju alltid som sagt H&M, Macy's, New York & Company, Mandee (finns kanske inte overallt dock)... sen finns det ju andra affarer man slinker in i bland ocksa..:P

    SvaraRadera