måndag 14 januari 2013

Skoltrott...

Pa onsdag borjar skolan men eftersom jag inte har nagra lektioner pa onsdagar borjar jag inte forran pa torsdag. Det kanns ju skont iofs, men jag kanner mig sa otroligt skoltrott bara av att tanka tanken att plugga. Som tur ar ar ju detta min sista "riktiga" termin innan graduation da jag har tankt ta mina tre resterande kurser efter den har terminen i sommar! Nu ska jag satta mig och bestalla skolbocker. Det brukar alltid bli ratt dyrt men pa senaste tiden har jag forsokt hyra istallet for att kopa, och det kanns som om man sparar lite pa det i alla fall. Den enda nackdelen med det ar val att man inte kan salja tillbaka bockerna nar terminen ar slut (och darmed fa tillbaka lite av pengarna), men a andra sidan ar det ratt ofta som en nyare edition av bockerna har slappts vilket resulterar i att man anda inte kan salja sin gamla. Jag har aven haft "turen" att fatt en del stipendium denna termin, sa jag behovde "bara" betala $2,818 for varterminen. Det kanske inte later sadar jattebilligt (runt 19.000 kronor), men med amerikanska matt ar det verkligen ett kap, speciellt som skolan ar ett universitet och inte ett community college. Na, dags att ta sig i kragen och borja nu sa att jag kan kolla pa Teen Mom 2 och Catfish utan daligt samvete ikvall!


1 kommentar:

  1. ooOj.. skoltrott innan du ens borjat...:P Forstar det nu nar du ar sa nara slutet... da vill man bara be over and done with it! Hang in there... snaaart ar du dar...;)

    SvaraRadera