lördag 2 februari 2013

Desperation + Jackpott


Veckan har verkligen swishat forbi i 180 kanns det som. Jag kanner att bristen pa egentid borjar satta sina spar da jag verkligen inte har nagon tid over for mig sjalv mellan skolan, jobbet, valpen, fixa med immigrationspappersarbetet etc. Jag ar en san person som "laddar batterierna" genom att vara helt sjalv och typ bara vara, kolla pa TV, hanga framfor datorn, lasa en bok, ga och shoppa osv i min ensamhet. Kan lata konstigt kanske, but that's me. Nu har det inte varit nagon tid over till det pa sakert en manad och jag borjar nastan bli lite smatt desperat. En sak som vi kommit fram till efter att ha skaffat Rhino ar att vi INTE ska ha barn an pa ett tag i alla fall...Herregud vilken tid och vilket jobb det kravs att ta hand om nagon som ar totalt beroende av en! I know, I know, det ar inte direkt breaking news, men vi har insett det pa ett helt annat satt efter denna valpupplevelsen.

Angande green card processen sa har jag antligen fatt lakarundersokningen/vaccinerna godkand. Det tog bara tva veckor och lite borttappade blodprov och felskrivna datum... Igar var vi ocksa och filed vara income taxes and let me tell you... En normal heltidsinkomst (hans) + en sucky deltidsinkomst (min) + tuition expenses + married filing jointly = en skatteaterbaring pa all skatt vi bada betalat under hela aret. Jackpott, eller vad!!!?? Aven om man kanske kan ifragasatta systemet (sjukt att ingen av oss behover betala skatt pa ett helt ar, valdigt mycket i detta land skulle kunna forbattras om folk bara betalade lite mer skatt etc etc) sa tanker jag vara sjalvisk och inte gora det den har gangen! Jag ar fattig student och tanker njuta av varenda dollar som kommer tillbaka in pa kontot. Pengarna kommer inte forran i mitten av mars, men jag har redan borjat planera vad jag vill kopa for min "halva", bland annat en dyr vaska som annars inte hade fatt plats i budgeten! :)

4 kommentarer:

  1. Haha! Underbart! Jag hade ju precis börjat kolla på biljetter ner till Houston, men kanske vi ska ta och mötas upp i Boston nu istället? Eller NYC? :D

    Jag har ingen riktig koll på hur mycket jag kommer få tillbaka på skatten än (borde vara allt och jag har ju jobbat mycket) men jag fyller ju 25 i april och har därför en bra anledning att spendera lite pengar ;)

    SvaraRadera
  2. Ja så länge systemet är som det är, då är det ju bara att tacka och ta emot ju!
    Haha. Fast jag som aldrig har haft hund tycker det verkar långt mycket jobbigare än ett barn :) Både och hade jag hursomhelst inte orkat just nu!

    SvaraRadera
  3. Som dom säger i Robin Hood: "prisa gudarna, här kommer skatteåterbäringen" :)

    Spännande och se vad du kommer köpa för väska :) Jag är en riktig "sucker" för dyra, fina väskor!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Jag haller med dig! Skatteatebarningen ar det basta som finns :) Alskar nar pengarna kommer in igen.

    Jag forstor hur du menar med hunden. Jag kande samma sak i borjan. Jag holl pa att ga galen av att inte fa sova. Jag behover ocksa egen tid for att ladda batterierna! Hall ut! Hunden vaxer upp snabbare an barn och efter ett tag borjar hunden att lara sig att sova ar bra :) min hund ligger just nu bredvid mig pa soffan och sover! :)

    SvaraRadera