fredag 15 februari 2013

Online class lecture

Jag har alltid varit skeptiskt mot online classes och alltid undvikit dem om jag kunnat. Jag borjar fundera pa om det var ett misstag... Den har terminen tar jag tva onlinekurser och det ar ju sa convenient! Pa min skola har professorn spelat in the lecture sa man kan kolla pa den hemma I soffan/sangen/pa Starbucks etc, och bast av allt; ar det nagot man inte hinner anteckna eller inte riktigt forstar sa ar det bara att spola tillbaka och lyssna/kolla igen! Dock verkar det variera lite fran skola till skola, jag har tagit ett par onlinekurser pa the local community college och da fanns det inga videor eller lectures att tillga, bara boken och uppgifter att losa vilket ju gjorde kurserna lite svarare och trakigare.


3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Kanske vore något när jag kommer till USA. Måste ta några kurser i medicinsk engelska om jag vill söka jobb som med.sekr :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läste många distanskurser och det bästa är alltid att det är så flexibelt, som du säger, man kan befinna sig var som helst!
    Jag upplever dock också att kvaliten på kurserna varierar.

    SvaraRadera
  3. Jag har tagit en del onlinekurser och jag haller verkligen med om hur smidigt det kan va eftersom man alltid kan ga tillbaka om man missat nat.. Jag har tagit tre onlinekurser och en enda har inte haft inspelade lektioner men da har vi haft obligatoriska chat meets en gang i veckan..

    SvaraRadera