torsdag 28 februari 2013

Skratta eller grata ganger tre

Idag har varit en valdigt handelsefull dag, och aven en dag med valdigt konstiga sammantraffanden. Jag tror jag kan rakna till hela tre vet-inte-om-jag-ska-skratta-eller-grata tillfallen. I alla fall, recap av dagen, here we go:

Jag borjade morgonen med en internship interview for en accounting firm, det kandes faktiskt som om den gick helt hyfsat, sa so far so good. Kommer till jobbet efter intervjun och gar in pa USCIS hemsida da jag insett att jag ka kolla statusen pa alla applications som jag skickat in. Jag gick mest in for att se om koderna jag fatt verkligen funkade, men ser da att min green card ansokan kom fram redan den 20:e februari, inte den 27:e som det stod pa USPS hemsida. Jag har alltsa stressat ihjal mig och telefonterroriserat helt i onodan i en hel vecka. Skratta eller grata?
Snabbspola tills jag ska aka fran jobbet till min night class. Eftersom jag just idag hade glomt min vattenflaska sa svepte jag ett helt glas vatten precis innan jag akte i hopp om att jag inte skulle bli torstig pa ett bra tag. Jag ringer Michael och sager att vi kan ta en snabb Subway date eftersom jag kommer ha lite extra tid innan min lektion borjar da jag gick en halvltimme tidigare fran jobbet. Tyvarr har dock nagon bestamt att de ska mala strecken pa motorvagen just idag, i rusningstrafik, sa en stracka som vanligtvis tar mig 35 min att kora tar idag nastan 2 timmar (trafikstockningar pa denna stracka hander typ tva ganger om aret). Ingen Subway for mig, jag kom forsent till lektionen, men varst av allt, jag var SA kissnodig att jag trodde att jag skulle sprangas, tack vare att jag svepit det dar vattenglaset precis innan. Jag har nog aldrig varit sa kissnodig i hela mitt liv forut  och det gjorde verkligen ont, det enda som raddade mig fran att inte kissa i bilen var nog att jag skulle vara tvungen att sitta i ett klassrum i tre timmar efterat samt tanken pa en stinkande kissbil, hehe. Jag svanger i alla fall ANTLIGEN in i parkeringshuset och far typ andas djupt for att koncentrera mig pa att halla mig nar jag borjar ga-springa mot byggnaden. Pa vag in mot toan (aaahh, nastan dar) moter jag en av accounting professorerna jag haft i en tidigare kurs iford sin graduation gown och hon stirrar konstigt pa mig. Hon ropar sen pa mig (visste inte ens att hon kom ihag mitt namn) och sager att hon kommit till mitt klassrum for att "tap" mig (typ klappa pa axeln) som en inbjudan till Beta Gamma Sigma, ett business honors society som bara de studenter med 10% hogsta betygen blir inbjudna till. Hon sager ocksa att vi kan ga tillbaka in till klassrummet tillsammans for att gora ritualen framfor alla i klassen. Det var ju en jattetrevlig overraskning, men mitt toabesok da?! Skratta eller grata liksom? Jag haller ju pa att do av sprucken urinblasa typ, men nu kan jag ju inte saga till henne att "jag maste bara ga pa toa forst", sa vi gar forbi toaletterna (AAHH) och in i klassrummet, dar min professor avbryter hela forelasningen for att jag ska bli fotad med de bada professorerna framfor hela klassen. Inte stelt alls, och allt jag kunde tanka pa var att fa ga pa toa. Efter bilderna var tagna sa satte jag mig automatiskt pa min plats och professorn borjade undervisa direkt igen, och tanken pa att direkt resa mig och ga pa toa och stora hela klassen for andra gangen inom loppet av 5 minuter kandes inte speciellt rolig. Efter tio minuter kunde jag dock inte halla mig och var bara tvungen att ga... ANTLIGEN!!
Under fem minuters rasten vi far senare kollade jag igenom informationen angande Beta Gamma Sigma och ser att for det forsta sa betalar the dean of the college of business administration min avgift for att ga med (yay) och for det andra ska det hallas nagon fancy bankett en fredagkvall i mars for alla nya medlemmar. Jag som inte brukar vara sa intresserad av skolaktiviteter kande att just denna skulle det faktiskt vara kul att ga pa, typ fancy date night med Michael. Speciellt eftersom han ar ledig fredagar och skulle kunna komma. Trodde jag, ja. Jag ringer och berattar for honom och far da reda pa att det ar just den dagen han ska vara i Tennessee for en musikgrej som han jobbar pa. Alltsa, sen vi traffades har han aldrig rest nagonstans utan mig (och vi har knappt rest nagonstans alls tillsammans), men just denna dag ska han alltsa vara out of state. Skratta eller grata liksom?
Pa det stora hela sa var det i alla fall fler positiva an negativa upplevelser, sa det var nog en helt okej dag anda :)

6 kommentarer:

  1. Hahahhaaha jag blir kissnödig av att läsa det här! Fan va sjukt att du inte gick på toa innan ni gick in i klassrummet, störd du är. Men grattis till att du kom med där, spännande! Du är så duktig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, na men du forstar inte. Dr. Ameen (hon som tapped me) hade suttit i bilko i typ 2 timmar bara for min skull, och sa var jag inte ens i klassrummet nar hon kom dit. Da kuuuuuunde jag bara inte forsena allt annu mer, sprucken urinblasa eller inte, haha. Tack :)

      Radera
  2. Ha jag trodde (nästan) berättelsen skulle sluta med en olycka ;)
    Grattis! Men synd att M inte kan följa med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det var vaaaaldigt nara en olycka vill jag lova :P Tack, ja sa typiskt att han ska bort just da!

      Radera
  3. Hahaha! Grattis! :D Jag led med dig när jag läste, vet inte hur du överlevde.. Det är vid såna tillfällen jag fejkar näsblod (ett matteprov där vi inte fick lämna klassrummet och jag höll på att DÖ) eller VAD SOM HELST för att få gå på toa Jag får väl åka ner och vara din date då?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hahaha, fejkar nasblod??! Hur kom du ens pa tanken under provet? Maste varit en valdigt desperat situation! :P Man kanske ska prova den nasta gang...

      Radera