onsdag 6 februari 2013

God Morgon!

Har precis vaknat efter en 14 timmars skonhetssomn, kanner mig utvilad men ocksa sadar harligt seg som man alltid gor nar man sovit lange. Det var i alla fall valbehovligt och eftersom jag ar ledig pa onsdagar sa hade jag tankt att fa en massa grejer gjorda idag. Har precis gjort ett homeowrk/quiz online och ska nu satta mig och ta tag i green card ansokan pa riktigt da det inte har funnits tid for den alls de senaste tva veckorna. Jag tror att vi har samlat pa oss nastan alla dokument som ska bifogas (passport pics, bilderbevis pa att vi faktiskt ar tillsammans, gemensamma konton och kontrakt, bevis pa Michaels inkomst, min medical exam osv. Jag har dock inte fyllt i nagra av the documents (I-130, I-485 etc) eller organiserat ansokan alls, sa det far nog bli till att goras idag.

Fraga till er som redan ansokt: For att bevisa ett bonafide marriage, skickade ni med en massa records pa telefonsamtal, mail, chat etc? Vi pratar i telefon sakert 10 ggr dagligen men det och har gjort det i tva ars tid nu, det kanns liiiite overdrivet att skicka in alla de papprena. Jag skrev ut en manad for typ ett ar sedan och den senaste manaden, tror ni att det racker? Hur gjorde ni?


Sahar allert ser jag ut efter 14 timmars skonhetssomn, kanske behover jag 14 till...?

3 kommentarer:

  1. Vi skickade inte in något sådant med ansökan. Vi skrev dock ett brev som förklarade hela vårt förhållande, hur vi gjort allt för att få vara tillsammans, hållit kontakt när vi inte kunnat osv osv. Till den slutliga intervjun så hade jag med mig en massa bilder mm, men det var ingen som frågade efter det. Det är möjligt att det skiljer sig något emellan, då vi ju sökt från Sverige, båda boende där och med barn.

    SvaraRadera
  2. Jag skickade inte med det, men det ar nog en bra ide. Vi hade en ganska "tuff" intervju men det gick vagen anda. Tanten kollade pa alla papper. Ju mer rakningar och docs du har, desto battre!

    SvaraRadera
  3. Vi varken skickade med nat sant eller tog med det pa intervjuvn... men det ar klart, battre att vara val forberedd och ha for mycket an for lite i guess..;)Man vet ju aldrig hur harda de ar. Men tror inte det skulle vara nan big deal om ni inte skulle ha det... ta med lite brollopsbilder och andra foton...

    SvaraRadera