fredag 15 februari 2013

Let the Wait Begin!!!

Idag skickade vi ANTLIGEN in ansokan om att andra min status till permanent resident och ansokan om green card! Som ni ser pa bilden sa blev det en hel del forms och dokument att skicka med. For att inte tala om de $1,500 som det kostar att ansoka... Nu vill jag inte jinxa det hela (i fall att jag gjort nagot fel), men jag kanner mig ratt stolt som klarade av att fixa allt utan hjalp av en advokat. For ovrigt tog kontrollmanniskan inom mig over och jag vagrade aven att lata Michael gora nagot alls, forutom att skriva under dar han behovde, hehe. Kandes sakrast sa ;) Enligt postmannen skulle paketet komma fram i Chicago pa tisdag, och sen borjar alltsa den omtalade vantan... Hoppas, hoppas, hoppas att varat case gar hyfsat smidigt, men det finns det ju som sagt inga garantier for.
Tankte aven passa pa att tacka for alla intressanta kommentarer jag fick angaende inlagget om hur man tilltatar sina amerikanska svarforaldrar. Tror jag kan dra slutsatsen att det ar valdigt olika i olika familjer, vilket verkar paverkas mycket av var nagonstans i landet man bor. Som vantat ar folk mer artiga och formella har nere i sodern an i andra delar av landet. Interesting!

7 kommentarer:

  1. Jag skickade in mina papper i juli och fick mitt greencard i slutet av november! Hoppas det går smidigt för dig! Det är en otålig väntan!

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummen för att allt går vägen =)

    SvaraRadera
  3. Spännande! Håller tummar för en smidig process. Är det student visum du har nu?

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för en smidig process! När ni väl får ett case nummer (tror det tar 30 eller 60 dagar eller nåt sånt (minns inte riktigt) så ring varje dag och tjata om hur det går. Vi blev i princip tillsagda att tjata tjata tjata.. Ni borde inte ha några problem och jag hopps på att allt går snabbt!

    SvaraRadera
  5. Jag är imponerad att du fixade allt själv! :) Håller tummarna för att det kommer gå snabbt & smidigt nu!
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Oh, spännannde! Och impressive att du lyckades ta itu med det hela på egen hand :) Håller tummarna att allt går som det ska nu.

    Och var tvungen att läsa ditt inlägg ang. tilltalssätt. Det är ju en extrem skillnad jämfört med Sverige, haha.

    SvaraRadera
  7. Grattis och lycka till! Jag hoppas att det gar fort for er!

    SvaraRadera