lördag 12 maj 2012

Sommarlov!

Nu har jag äntligen fått sommarlov, i alla fall tills på måndag! Då börjar min första sommarkurs. Det är en tre-veckors intensivkurs, och när den är färdig har jag fyra andra sommarkurser att beta av, och efter det får jag sommarlov i tre/fyra veckor tills höstterminen börjar igen. Jag menar, det enda jag har för mig under sommaren är ju att jobba halvtid (20h i veckan), så då är det lika bra att försöka få så många kurser avklarade som möjligt! Det kommer bli rätt tufft och intensivt, men det ska nog gå bra...
Förhoppningsvis blir jag klar augusti 2013 (beroende på om jag får ett internship, och hur mycket tid det skulle ta etc.) och jag har redan börjat tänka lite på vad jag ska göra efter jag fått min Bachelor. Jobba? Fortsätta plugga till en Masters direkt? De Masters jag har kollat på (Accounting) är bara ett-åriga vilket ju iofs inte är så länge när man tänker efter. Man har ju faktiskt nytta av det hela livet... Ska till University of Houston om ett par veckor på en information session angående deras Masters Program, ska bli intressant!

Nu ska jag njuta av mitt korta lilla lov med att slappa hemma lite, städa, fixa naglarna och läsa en svensk bok. Har inte läst nåt på svenska på aslänge kom jag på häromdan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar