onsdag 23 maj 2012

Frågor

1. Vilka är dina tre bästa egenskaper?


Om jag tycker om någon är jag väldigt omtänksam och bryr mig verkligen om den personen, smart och pålitlig. 


2. Vilka är dina tre sämsta egenskaper?

Jag tror oftast att jag har rätt (även fast jag inte alltid är det hehe), kan vara ett stort control freak ibland/för ofta och jag stressar ofta över smågrejer som egentligen inte spelar någon roll.


3. Om du fick välja fritt bland alla platser i hela världen, vart skulle du vilja bo och varför?

Oj vad svårt. Jag älskar Boston som stad men där har ju varken jag eller Michael någon familj så det skulle bli rätt ensamt i längden. Stockholm skulle ju vara perfekt för där har jag ju familj och vänner men nu har jag ju mitt liv här i Texas. Hmm.. antar att jag tänker för mycket nu igen... I en dröm värld skulle jag nog svara att jag vill bo i NYC. Enda sen jag var där första gången har jag nån gång velat bo där. Älskar energin och själva atmosfären!


4. Kan pengar göra en lycklig?

Jag tror absolut inte att pengar kan ge en pure happiness. Däremot kan pengar sänka stressnivån rejält (veta att man kan betala nästa månads räkningar utan problem osv är faktiskt en lyx i sig) samt göra tillvaron lite roligare.


5. Vilken var din favoritfilm när du var liten?

Vinterviken!!!!! Hade den inspelad på VHS, haha. Har även sett Dum & Dummare hur många gånger som helst. 


6. Varför bloggar du, egentligen?

Av flera anledningar men först och främst för att alla där hemma ska ha nån koll på vad ja har för mig här borta och för att jag alltid gillat att skriva. 


7. Vad är meningen med livet?

Oj, eh.. Vet inte... Att samla på sig så många erfarenheter som möjligt, både bra och dåliga (?) samt att spendera tid med nära och kära.


8. Om det var val idag, vilket parti skulle du rösta på? (Just putting it out there...)

Asså, förlåt men jag har ingen som helst koll på vad som händer hemma i Sverige nu inom politiken. Jag röstade inte ens i förra valet (please don't kill me). Det verkade bara så komplicerat att ta sig till svenska konsulatet som bara var öppet en timme om dagen osv. när jag ändå inte visste hur jag skulle rösta...  Så, jag har faktiskt ingen aning om hur jag skulle rösta idag heller.


9. Vilket är ditt drömyrke?

När jag var liten ville jag bli hockeyproffs, haha. Nuförtiden har jag inget drömyrke direkt, men jag pluggar ju accounting och gillar det så det får väl bli accountant. Antar att det heter revisor på svenska (fyyy vad tort det lät på svenska haha).


10. Tror du på ödet?

Ja det gör jag, speciellt efter det att jag och Michael träffades. Inte helt hysteriskt, men jag tror på nåt sätt att det finns nån mening med allt som händer i livet.


11. Vilken är din favoritlåt just nu?


Det finns hur många bra låtar som helst men ingen har hittills slagit K-Ci & Jojo - All My Life. Inte sen jag hörde den första gången typ 1997, haha!


3 kommentarer:

  1. Kul att du nappade på "utmaningen", svårt att komma på frågor dock, blev ganska "stora" frågor, hehe. Men det finns ju hur många svar som helst på dem, kul att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ingen fara.. vantar med spanning pa forlovningshistorien..:)

    Ja visst, 3man ar ju ingenting egentligen. Vi tog inte hjalp av en advokat... har hort att dom ar svindyra, MEN vi fick dock lite hjalp av en man som hjalpte min man lite nar han skulle become a citizen. Han ar ingen advokat men har jobbat inom immigration och hjalp manga andra i liknande situationer... Han sag till sa vi fick alla papper i stort sett, men vi skotte ju allt sjalv kan man saga... var toknervos infor hela processen... alla papers och grejs man skulle fixa med... men det var faktiskt inte sa farligt som jag trodde. Ar ju sa van vid det har laget att fylla i massa visum papper sa det var inte sa complicated...:P Sjalvklart var jag super nervos infor intervjuvn ocksa, men jag har en tendens av att alltid bli nervos for minsta lilla..haha. Men hade inget att vara nervos for. Nar ni val satter igang med ert kan du ju alltid hojta till om du undrar over nat..;)

    Ja, det ar svart att veta vart man kommer ta vagen... jag skulle faktiskt inte ha nat emot av att bo i Chile ett litet tag... ett LITET tag.. haha. 1ar eller sa kanske. Har pluggat spanska i 5ar, man tappar dock mycket om man inte anvander det vilket jag gjorde, men nu borjar det komma tillbaka till en.. forstar ju mer an vad jag kan prata, men just darfor skulle jag vilja flytta dit sa jag kommer in i spraket mer flytande. Sa jag kan prata med hans slaktingar och nar och om vi nu skaffar barn sa kommer ju han/hon lara sig 3sprak... Men tror dock det ar "lattare" for honom att flytta till sverige an vad det kanske ar for mig att flytta till chile pa ett satt... Men som sagt, jag skulle inte alls ha nat emot det for ett litet tag...:)

    Haha, hundadoption?? Hur kommer det sig om jag far fraga? Joda, han ar ratt duktig pa svenska maste jag erkanna... kan endel, sa han last lite svenska online.. han sager en hel del, satter ihop meningar sjalv och staller fragor.. bojer vissa ord... men det ar klart att han skulle val behova en battre grund.. :)

    SvaraRadera
  3. ooOj, blidde visst lite langt ser jag... sorry! :P

    SvaraRadera