tisdag 29 maj 2012

Idag

Idag jobbade jag från 8-16, åkte hem, lagade mat, och sen har vi bara slappat. Det är skönt att komma hem efter jobbet och veta att man faktiskt kan slappna av med gott samvete utan att känna att måste plugga hela kvällen. Men men, snart är det slut med det då sommarkurserna börjar på torsdag. Det kommer bli två intensiva månader med skola och jobb, men sen får jag i alla fall ett par veckors ledigt i augusti och då ska jag även passa på att hälsa på hemma i Sverige. Synd bara att Michael inte kunde följa med då han bara har en veckas obetald semester (inga fem veckors betald semester i detta land inte) samt att flygbiljetterna var svindyra :( Aja, det får bli nästa gång helt enkelt... Ska i alla fall bli hur kul som helst att träffa alla där hemma!

1 kommentar:

  1. Ahh, jaa... i love NYC! Boston too..:) Bodde du inne i stan dar, eller lite utanfor?

    ..ooOj, du kommer bara busy i sommar da med andra ord. Vad jobbar du med? Sjalv jobbar jag pa ett TV company som ligger ca 10min hemifran (med bil). Dom samarbetar med TV4 i sverige, vilket alltid ar ett plus om vi nu skulle flytta hem... connections, connections..;)

    Visst suger det att man inte har 5v betald semester har... sverige ar ratt bra nar det galler vissa saker! Har sjalv ingen betald semester da jag bara ar part-timer... sucks big time! :( Nar aker du till sverige forresten?? Vi ska ju ocksa hem da..:) vi aker i slutet av augisti dock eftersom mammen har praktik nu i sommar och typ en vecka ledigt emellan till skolan borjar... Jag onskar jag kunnat vara hemma i 2v iallefall men jag tvivlar pa det.. har nog inte rad med det denna gang..:( men, en vecka ar battre an inget alls! :) Det blir till att jobba hela sommarn for mig...

    Fina klanningar forresten! gillar skarpt den nedersta... en klanning jag skulle testat..haha!

    SvaraRadera