söndag 13 maj 2012

4.0 Semester GPA

Fick precis reda på att jag fått A i alla mina 5 kurser denna termin (Managerial Accounting, Principels of Marketing, Principles of Management, Business Analysis (matte och statistik), och Electronic Communications Technology (datakunskap typ)). Så skönt att allt slit har givit resultat!!!! I borjan av terminen var jag lite nervös att jag inte skulle ha nog med tid att plugga eftersom jag nu jobbar 20 timmar i veckan plus att jag ju såklart vill ha tid över att spendera med Michael, men det gick faktiskt bra förutsatt att lite planering fanns med i bilden.
Här i USA är det väldigt vanligt att studenter jobbar minst 20 timmar i veckan (har även stött på de som jobbar upp till 40 timmar i veckan) för att ha råd att gå på college. Vissa har även barn på det. Fattar inte hur de hinner! Jag har ju aldrig pluggat på universitet i Sverige men där verkar det vara mer vanligt att man jobbar varannan helg eller så?! Rätta mig om jag har fel!

Nu ska jag njuta av sista dagen av mitt "sommarlov" framför TV:n med mat som Michaels mamma laget och skickade med när vi var hos henne tidigare idag för att fira Mother's Day.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar