söndag 27 maj 2012

Bilder från igår

Igår var som sagt sista dagen på vår lilla semester, och vi bestämde oss för att stanna hemma i the Woodlandrs igen. Jag är inte riktigt säker på om det räknas som en suburb eller en egen liten "stad", men the Woodlands ligger ca 45 min norr om Houston och är hur fint som helst. Eftersom vi bor 5 minuter därifrån åkte vi dit och bara strosade runt lite. Satt på Starbucks uteservering, kollade på alla fina bilar som åkte förbi, gick längs kanalen de har och bara tog det lugn helt enkelt. Då det var 35 grader ute blev det för varmt efter ett tag, så vi åkte hem och åt och satt lite vid poolen. På kvällen mötte vi sen upp Michaels kompis och hans tjej och åkte och bowlade. Det var en bra dag och ett bra slut på vår tvådagars ledighet tillsammans. Lite bilder från igår: 
















Jag har alltid varit hur obekväm som helst med att vara med på bilder, själva grejen att man ska posa typ och se så snygg ut som möjligt är ju bara SÅ awkward för mig. Michael känner väl typ likadant så vi har tyvärr inte så jättemånga bilder på oss. Men det är ju faktiskt kul att ha bilder på det man gjort så ibland måste man väl tvinga sig... Bakgrunden är ju i alla fall fin, hehe.

2 kommentarer:

  1. Ahh, haha... jag gillar inte heller att vara med pa bilder... ar hellre bakom kameran an framfor..:P men som sagt, ibland kan det ju vara kul att ha bilder nar man sjalv gor nat...;) Ni verkar haft en mysig helg tillsammans! :)

    Ang birth certificate, sa ar det personbevis i ditt fall eftersom du ar fodd i sverige... Tror du tillochmed kan skicka efter ett online fran skatteverkets hemsida. Man kan fa det direkt pa engelska dessutom..:) Valdigt smidigt! ;)

    Min man har en termin kvar i skolan, om allt gar som planerat nu da... sa kan handa att vi flyttar nasta ar kanske? Fast jag tror vi blir kavr har nat/nagra ar till dock, speciellt om vi ska flytta till sverige eller chile da det ar mycke att fixa,sa som papers till han om det blir sverige, eller papers till mig om det blir Chile... Dock sa ar chile samma tid som vi har har (pa vintern skiljer det 2timmar (4timmar chile-sverige) sa det ar ju inte varre pa den fronten iallefall..puh! :) Sen ar det sa att om 2,5ar kan jag bli en Am Citizen, och flyttar vi ifran USA innan dess kan jag bli av med mitt green card... vilket kanske inte ar sa smart om vi nu skulle vilje flytta tillbaka hit sen...

    Som tur var att nar jag flyttade in med mina kompisar hade jag precis slutat skolan.. vi flyttade in sista maj, jag fick jobb i mitten av augusti vilket var 10min gangavstand till... helt otrolig tur man hade dar!!! Sa jag kunde ga till jobbet... passade ju perfekt!! Jag tycker det ar jatte jobbigt att be om skjutts hit och dit... vill inte vara en broda for folk. Som tur var hade man snalla kompisar, man och svarforaldrar som hjalpte till mycket! Utan dom vet jag inte vad vi hade gjort...

    Vad ska du gora nu i sommar nar du inte har skola, any plans?

    SvaraRadera
  2. Hej! kul att du hittade "hem" till mig:-) jo det är alltid kul att följa andra utlandssvenskar som lever ungefär som man själv gör. Jag har en del svenska vänner här men ingen som är gift med en amerikan.. så det har vi inte gemensamt. Har ni tänkt att stanna i USA permanent eller åker ni till Sverige i sinom tid?
    Förresten har lite svårt att svara på kommentar så jag gör det via gmail.. men jag skriver från ithappenedinseattle.wordpress.com :-)

    SvaraRadera