måndag 28 maj 2012

Memorial Day

Idag är det Memorial Day, en helgdag som hedrar de amerikanska soldater som gått bort. Detta utdrag från Wikipedia förklarar lite bättre:

"Memorial Day is a federal holiday observed annually in the United States on the last Monday of May. Memorial Day is a day of remembering the men and women who died while serving in the United States Armed Forces".

Bild på Boston Common (en park downtown Boston) under Memorial Day Weekend.
Tror att varje flagga representerar en soldat som gått bort.

Även fast jag är 100% emot krig och våld i allmänhet, kan jag ändå ha medkänsla för de som har familjemedlemmar who are serving the country och blir ivägskickade till krig. Vet inte vad jag skulle göra om Michael skulle vara tvungen att åka. Som tur är signade han aldrig upp så jag behöver inte oroa mig över det. Det verkar även vara tradition att ha BBQs och vi skulle ha åkt till Michaels mamma som hade en igår men det blev inte av då Michael inte mådde så bra på morgonen och sen skulle jobba. 

1 kommentar: