tisdag 26 juni 2012

USA vs Sverige

Ska egentligen sitta och plugga till min final pa torsdag men jag ar sa otroligt omotiverad just nu, sa jag hamnade har pa bloggen istallet aven fast jag inte direkt vet vad jag ska skriva om.

Jag och Michael pratade lite om framtiden idag och om att bo i USA eller Sverige. Det slog mig verkligen att det kanns som om att jag ar i nat slags ingenmansland mittemellan bada landerna. Just nu kanns det som om att vi borjar sa smatt bygga upp ett liv tillsammans har borta vilket kanns bra aven fast det ar manga och mycket hemma i Sverige som jag saknar. Det kanns bra att ha nagonslags los plan angaende framtiden (att stanna har), och det har hjalpt mig att kanna mig mer hemma i Texas och inte bara som nagon slags long term tourist - vilket jag har gjort tills ganska nyligen och det var skitjobbigt. Jag tror dock aldrig att jag kommer kunna kanna mig 100% hemma har i Texas (eller nagon annanstans i USA heller for den delen), men arligt talat tror jag inte jag skulle kanna mig 100% hemma i Sverige heller om vi nu skulle flytta dit. Det skulle alltid vara nagot som saknas vart vi an bestammer oss for att flytta, och det kanns ju lite trakigt, men man kan ju inte fa allt har i livet... Det viktigaste ar ju i alla fall att vi har varandra (cheesy but true)!

Nu ska jag lasa lite bloggar, kolla pa TV och sen kaaanske plugga :)


1 kommentar:

  1. Känner igen det där så himla väl med att lltid sakna något.. Alltid något eller någon som fattas..

    SvaraRadera