torsdag 7 juni 2012

Paniiiik i bilen

Imorse när jag körde till skolan började ojlelampan blinka och "Low oil pressure - Stop engine" kom upp på den lilla skärmen vid hastighetsmätaren. Stop engine?! Jag var på motorvägen och körde i typ 120 km/h, fick typ panik och trodde att motorn skulle låsa sig. Som tur var var jag precis vid mitt exit och när jag körde av från motorvägen försvann varningen. Efter skolan åkte jag och bytte olja eftersom jag visste att jag behövt det ett tag, och det var tydligen bara det som behövdes.

Jag får alltid typ panik när jag kör själv (speciellt på motorvägen) och jag tror att nåt har hänt med bilen. Speciellt med motorn!! Förutom att jag vet hur man kör kan jag verkligen ingenting om hur bilar fungerar. Jag är asnervös att jag en dag kommer sitta stranded vid sidan av vägen och Michael är på jobbet, och inte ha en aning om vad jag ska göra. Sen skulle jag vägra att gå ut ur bilen eller prata med nån främling om de skulle vilja hjälpa, utan skulle bara tro att de skulle vilja kidnappa mig eller sno bilen eller nåt. Och fatta hur varmt det skulle bli i bilen när det är typ 40 grader om man inte kan ha AC:n på för att man måste stänga av motorn eller nåt. Ugggghhh! Anyways, det har som tur inte hänt än (peppar peppar).



Denna motorväg kör jag till skolan och jobbet varje dag. Av någon konstig
anledning var det väldigt tomt på bilar, brukar aldrig vara så annars.



Nästan hemma! Tyvärr började dock köerna här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar