lördag 9 juni 2012

Happy Anniversary till oss

Idag har vi varit tillsammans i 1 år och 5 månader. Det låter så himla kort tycker jag, jämfört med hur länge det känns som att vi har varit tillsammans. Kanske känns det som om vi har varit tillsammans så pass mycket längre än vad vi egentligen har eftersom allt har gått så snabbt. Vi flyttade i princip ihop drygt en månad efter att vi blivit tillsammans och började även prata om och planera flytt till Texas ungefär samtidigt. Vi flyttade sen ner hit och efter 8 månader tillsammans friade Michael och jag sa ja :)









Var tvungen. Ser ut som om han attackerar mig och jag typ bryter ryggen, haha!


I alla fall, om jag hört samma historia från nån annan innan jag och Michael träffats skulle jag definitivt varit rätt skeptisk och tyckt att they're moving way too fast for their own good (eller något liknande). Men efter att varit i samma situation själv har jag lärt mig att alla förhållanden faktiskt är olika och något som inte funkar för ett par kanske funkar perfekt för ett annat, och att man inte ska döma andra så snabbt. Anledningen till att allt gick så snabbt för oss var att det kändes så RÄTT och att vi var on the same page med allting. Så varför inte göra det då liksom? :)

Nu är nästa steg såklart bröllop, och vi jobbar på den delen :) Här är det ju vanligt att man börjar planera bröllopet direkt efter man förlovat sig och att man gifter sig max ett år efter man förlovat sig, så vissa här har blivit lite förvånade över att vi fortfarande inte har ett datum då det redan gått 10 månader, haha.



2 kommentarer:

  1. För oss gick allt också sådär himla snabbt och jag brukade tycka precis sådär att alla gick för fort fram (okej, brukade stämmer inte, så känner jag fortfarande ibland) och till och med när jag hör historier nästan identiska som min så tänker jag "men snälla, e de dumma i huvet eller, de går alldeles för snabbt fram" tills jag inser att de va precis som med mig och Curtis. Är det rätt så vet man bara.. Jättefina bilder på er!

    Kul att du gick i Bromma gymnasium förresten, har bott nära skolan i hela mitt liv..

    SvaraRadera
  2. Vet att jag ar lite sen, men happy anniversary!! :) Jattefina bilder! :)

    Min syster gick det valdans fort for ocksa... dom forlavade sig efter 4man, och efter ytterligare 6man var dom gifta. Hon gick dessutom sista aret pa gymnasiet nar dom traffades.. sa dom gifte sig efter hon tog studenten. Manga som hojde pa ogonbryna och tyke hon var alldeles for ung och att allt gick alldeles for fort... manga trodde dessutom hon var gravid, men ikke da... inte forren 7ar efter de gift sig kom forsta barnet...:P Ar det ratt sa ar det... vafor ska man da vanta bara for att andra tycker det?

    SvaraRadera