måndag 18 juni 2012

Excited about the future

Jag är en sån person som älskar att planera och fantisera om framtiden och alla möjligheter och alternativ som finns. Kanske låter töntigt, men jag kan sitta i timmar och googla och drömma mig bort. Just nu är jag obsessed with att kolla på hus, jobb som jag kan söka efter jag har tagit min bachelor, bröllopsplaner, försöka lära mig hur greencard processen fungerar, och ja, det är nog allt för tillfället.

Jag blir så himla impatient men samtidigt SÅ excited när jag tänker på allt vi planerar att göra i framtiden. Först och främst vill jag vara gift och verkligen kunna kalla Michael my husband, åååhhh, vill vill vill :) Sen är jag också mer än redo att vara klar med skolan och greencard processen så att jag kan söka ett riktigt jobb och äntligen slippa jobba för minimum wage på skolan (får endast jobba på campus eftersom jag har ett studentvisum, och de har bara minimum wage jobs för studenter) och slippa vara beroende av CSN för inkomst. Don't get me wrong, jag är glad att CSN finns för utan dom hade jag aldrig kunnat åka till USA och plugga in the first place, men jag är redo att ha mer kontroll över mitt liv. Vi har även börjat kolla på hus lite smått även fast vi inte är financially ready att köpa något än. Michael har alltid velat köpa ett helt nybyggt hus så det kan det kanske bli nån gång i framtiden. I'll keep you posted ;)

4 kommentarer:

  1. Jag ar precis i samma tankegangar som dig! Jag alskar att sitta och dagdromma om framtiden! :) Hoppas du haft en bra helg! Trakigt att din fiance's moster gick bort, sadant ar alltid jobbigt! :(

    SvaraRadera
  2. Haha, du ar inte ensam..:P Kan sitta i timmar och bara tanka pa framtiden och allt vi vill gora. Just det att vi har en del options gor ju det hela att man har sa mycket mer att tanka pa och dromma om...haha!

    Forstar att du langtar till att fa kalla han din husband! Who knows, kanske bli snart da om ni gar till ett court house..;) och gor ni det, sa som jag sa tidigare, da kan du satta igang med greencard processen och skaffa vilket jobb du vill..;) Da har du kommit en liten bit pa vagen av ditt framtidsdrommande...;)

    SvaraRadera
  3. Förstår att du längtar! Såg att Johanna skrev om att gå till Court house, det kan ni ju absolut göra eller som oss. Boka en präst och gifta oss på en strand fast bara vi två, prästen och hans fru där i solnedgången :P Kostar inte mycket men är lika lagligt, fast det kanske e just på Hawaii sånt e så himla lätt att arrangera, kanske inte e lika lätt på fastlandet.. Jag är precis likadan med att sitta och fantisera om framtiden..

    SvaraRadera
  4. Jag haller med bade Johanna och Nadja. Kor ett brollop i Court House och paborja processen for greencard. Jag och min man gifte oss snabbt efter forlovningen (4 manader) dock lyckades vi att fixa ett brollop. Jag fick precis veta att jag har fatt mitt greencard och kan borja jobba. Kostnaderna for college gar ner m.m. Man blir sa mycket friare!

    SvaraRadera