måndag 4 juni 2012

My Baby's Baby

I fredags när jag skulle köra hem från jobbet upptäckte jag en skruv i ett av mina bakdäck. Det gick bra att köra de 7 milen hem även om jag var lite nervös att jag skulle få punka på vägen. Det var tänkt att vi skulle fixa det i helgen men både jag och Michael hade glömt bort det totalt, och 20 minuter innan jag skulle åka till skolan imorse kom jag på det igen. Eftersom min lektion började kl. 12 och Michael inte började jobba förrän kl. 15 så bytte vi helt enkelt bilar för dagen så att han kunde fixa två nya bakdäck till Impalan innan jobbet.


Detta ledde till att jag fick köra...


... denna!












No keys needed to start






Det var faktiskt första gången jag körde Cadillacen sen vi köpte den i mars, mest för att jag har varit lat. Jag kör ju Impalan varje dag och är så van vid den, och jag tycker typ att det är "jobbigt" att vänja mig vid en ny bil, haha. Det är så skönt när man vet exakt var man har alla funktioner, hur hårt man måste trampa på gasen eller bromsen för att nåt ska hända osv. Idag var det i alla fall dags och det var ju inte så illa i alla fall, kan ju faktiskt inte klaga på att köra runt i en Cadillac! Man kanske ska köra på skruvar lite oftare :)

1 kommentar: