söndag 3 juni 2012

Det är varmt här i Houston

Det börjar bli varmt här nu. I fredags var det 36 grader och nu i helgen typ 34. Det har ju varit runt 30 grader sen april, men jag tycker ändå att 36 känns mycket varmare än 30.

Jag tror faktiskt jag har börjat vänja mig vid värmen nu, och har även börjat vänja mig av vid att få dåligt samvete av att sitta inne mitt på dagen även fast solen skiner ute. Jag och en finsk utbytesstudent på min skola pratade om hur dåligt samvete vi fick just av att vara inomhus under dagen när solen är framme, och vi kom fram till att det nog måste vara något skandinaviskt fenomen att känna så. Här i Texas är somrarna så varma att folk helst stannar inne under dagen och kommer ut när solen gått ner på kvällen (och då är det säkert ändå runt 30 grader), medan hemma i Sverige får vi så få soltimmar under året att man alltid vill ta vara på de man får. När vi precis flyttat hit förra sommaren drog jag med Michael till poolen mitt på dagen och det var så varmt att jag stod ut i en timme. Till och med vattnet i poolen hade blivit så varmt att det inte svalkade längre, och efter den upplevelsen lärde jag mig att det kanske är okej att spendera dagarna inomhus för att sen njuta av de sköna kvällarna utomhus.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar