lördag 9 juni 2012

The Lone Star State

Jag såg precis att min skola har ett rodeo team, haha! För er som inte vet vad rodeo är, är det en sport där deltagarna rider på hästar och tjurar (kanske andra djur också?) i olika grenar tex kasta lasso, försöka sitta kvar så länge som möjligt på en tjur osv. Tyckte det var rätt roligt och country att vi har ett skollag, tror aldrig jag har sett det på någon annan skola förut. American football, basketball, hockey, soccer och såna lite mer vanliga sporter ser man ju hela tiden. Och ja, by the way, här i Texas ser man folk dagligen som har på sig cowboy boots och cowboy hat som sin dagliga outfit, typ om man är i the mall eller så, och jag bor ju inte ens på landet... Gotta love it, lol!


Googlade Texas rodeo och fick upp denna bild


På bilden ser man även Texasflaggan. Texans är väldigt stolta över att vara från Texas, så denna flagga ser man överallt. När jag bodde i Boston var det bara den amerikanska flaggan man såg, men här nere ser man Texasflaggan minst lika mycket på hus, utanför affärer och ja... överallt helt enkelt (bland annat på alla klockor i alla klassrum i min skola)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar