tisdag 5 juni 2012

Mer personligt

Efter att ha funderat lite själv samt läst runt lite på andra bloggar har jag nog bestämt mig för att försöka skriva fler personliga inlägg. Dels för att det (enligt mig i alla fall) är intressant att läsa om vad folk tycker och tänker och känner, men också för att det är bra att skriva av sig ibland (har jag hört). Jag har alltid varit en väldigt private person i största allmänhet när det gäller känslor och åsikter och sånt, så det här kommer bli lite utav en utmaning för mig.

Nu menar jag ju såklart inte att jag ska berätta varenda liten privat detalj om mitt liv, utan dela med mig mer om hur det känns att vara i den rätt unika situationen jag faktiskt är i just nu. Om hur det känns att ha hittat sin soulmate, men att samtidigt vara flera tusen mil från sin familj och alla vänner på en helt annan (och fortfarande) rätt främmande kontinent där man inte alltid förstår vad som händer runt omkring en på grund av kulturkrockar, missförstånd och andra orsaker (typ country accent :)), och om hur svårt det är att planera framtiden. Var ska vi settle down på riktigt? USA eller Sverige? Vilket blir bäst för mig? För min fästman? För hela familjen och förhoppningsvis framtida barn? Och så vidare...

Så är ni intresserade av att det får ni gärna titta in snart igen! Nu måste jag tyvärr sätta mig och läsa ett kapitel i accounting boken, första provet/tentan är på måndag...


3 kommentarer:

  1. Hej Henrietta! Vad roligt att du hittade till mig. Nu har jag läst igenom din blogg och fått en liten bild av vem du är, jag har aldrig varit i Texas men Houston låter som ett spännande ställe. Lycka till med dina studier, jag tror accounting är ett väldigt bra yrke att ha en utbildning i i detta landet.

    Vad gäller att skriva personligt så är jag precis likadan, jag är väääldigt private av mig för det mesta. Huvudsaken att du inte skriver om något som du sedan ångrar att du avslöjade så kommer du vänja dig vid att vara mer öppen med saker :) Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jag pluggade Communications Arts - TV production...:) Ja, det suger att man inte kan ha ett riktigt jobb under tiden man pluggar... all those rules! :(

    Nu har vi som sagt bokat flyg till sverige... blev tva veckor enda...yay!!! :) landar den 21:a..:) Vart i sthlm ar du fran? Sjalv ar jag uppvuxen lite utanfor sthlm, som manga inte vet vart det ligger..:P Bro heter det... mot Balsta hallet. Under tiden jag vart har har mina foraldrar flyttat, men bara ca 20min darifran, strax utanfor Orsundsbro (mellan Uppsala o Enkoping). Sa det ar val dar i krokarna vi kommer halla till, men brukar fara runt en del och halsa pa vanner och slaktingar oftas ocksa. Kommer ju sjalvklart vara i stan lite dessutom..:) Nu har minnet svikigt mig, kommer inte ihag om jag fragat det tidigare, men aker du sjalv eller foljer din fastman med dig? HAr du bokat flyg an? :)

    SvaraRadera
  3. Vad lustigt att du kommer från Vällingby, jag kommer från Bromma så rätt nära :) Brukar dock bara säga Stockholm då bromma ofta leder till fördomar.. Vilken grundskola gick du i och vilket gymnasium? Och vilket år är du född?

    Tycker absolut att mer personligt är himla intressant att läsa om (okej, jag menar det inte lika creepy som det lät), en av orsakerna till att jag inte är mer personlig är att jag har en tjej från Curtis förflutna som läser min blogg nästan dagligen och jag är något obekväm med det.. Men jag försöker att stunta i det så mycket som möjligt..

    Bröllopsplaner tycker jag också är himla kul att läsa om fast de kanske e lite tidigt för det? Men när det börjar närma sig så..

    SvaraRadera