söndag 24 juni 2012

Adventures in the US

Eftersom min laptop som jag vanligtvis anvander nu ar trasig (en helt annan historia, dock) har jag suttit och pluggat vid min gamla data. Jag hittade en massa gamla bilder och insag att jag faktiskt har varit pa ett par aventyr under mina dagar i USA. Har ar nagra av dem:



New York

Augusti 2007. Har sitter jag pa Newarks flygplats och vantar pa att resten av au pairgruppen ska anlanda. Har borjar min "USA-resa" och jag hade ingen aning om vad som vantade mig under mitt ar som au pair, an mindre att jag en dag skulle flytta hit permanent.

Augusti 2007. Au pairskolan pa Long Island, New York. Har bodde vi i tre dagar och larde oss att bli au pairer (typ tvatta handerna-sang, att man inte ska skaka en new born baby samt annan nodvandig kunskap). 

Augusti 2007. Forsta gangen i NYC, helt exalterad aven om det inte syns pa bilden

Augusti 2007. Forsta gangen pa Starbucks. Tror jag ser sa arg ut for att jag brande mig pa tungan, haha

September 2007. Alskade NYC sa mycket att jag var tvungen att aka tillbaka bara en manad senare. Denna gang med Soffan som var och halsade pa.


Mars 2010. I Central Park, en av de manga ganger jag akt tillbaka till New York igen

Washington DC

April 2008. Framfor the White House


Pennsylvania

Juni 2008. Som au pair ar man tvungen att ta tva collegekurser under aret. Jag valde en engelskakurs pa Harvard och denna, dar man larde sig om amerikansk hitsoria och kultur och sen avslutade med en weekend i Pennsylvania for att se historic sites och hur the amish people lever.





Juni 2008. Sahar tar sig the amish people fram mitt i biltrafiken


Juni 2008. Pa "Rockytrappan" i Philadelphia

Florida

Februrari 2008. Disney World i Orlando

Februari 2008. Disney World, Minnie Mouse's house.
Februari 2008. Miami, Florida. Jag och min au pairkompis Anni akte runt i Florida i en vecka. Efter halva tiden hade vi spenderat nastan hela budgeten och fick leva pa cheese crackers resten av semestern, haha.


Februari 2008. South Beach.


Februari 2008. South Beach, tyvarr var inte vadret det basta.

Februari 2008. Nanstans i Florida. Kommer ihag att jag tog massa kort pa palmer for jag tyckte de sag sa fina och exotiska ut. Little did I know I was gonna move to Texas och se palmer dagligen!

California

Augusti 2008. Downtown Los Angeles

Augusti 2008. Hollywood Boulevard.


Augusti 2008. Cerfew in Long Beach.


Boston






Augusti 2008. I the Boston Common

Augusti 2008. The Boston Common med Lyna

Januari 2008. Huset jag bodde i under mitt ar som au pair

Januari 2008. Huset jag bodde i under mitt ar som au pair

December 2010. Med Lyna pa Harvard campus

December 2010. Med Lyna pa nan klubb downtown Boston.

Oktober 2009. Cameron Avenue, gatan jag bodde pa under mitt forsta ar pa college

Oktober 2009. Huset jag bodde i under mitt forsta ar pa college. Kan vara det kallaste huset NAGONSIN.

1 kommentar:

  1. Visst ar det kul att hitta massa gamla bilder...:) Manga minnen som kommer tillbaka! Tank vad mycket man vart med om sen man forst kom hit som au-pair...haha!

    SvaraRadera