fredag 13 juli 2012

Walmart

Igar var jag en svang pa Walmart for att handla mat. Vanligtvis brukar jag och Michael alltid gora det tillsammans men eftersom han var sjuk igar fick jag klara mig ensam (kan dock tillaggas att aven fast han lag dackad i soffan och hade ont i hela kroppen nar jag kom hem kom han anda ut och hjalpte mig att bara upp kassarna eftersom han inte ville att jag skulle behova bara upp allt sjalv -what a gentleman).
I alla fall var det ratt skont att bara strosa runt inne pa Walmart utan att fa daligt samvete over att man drar runt sin uttrakade man 150 varv i affaren, hehe. Tva inkop blev jag extra glad over:






Min kamera pa mobilen ar samst, brodrosten ar mer vinrod vilket inte riktigt syns sa bra. Har velat ha en ratt lange sa att jag kan rosta bagels till frukost. (Forovrigt hade de bara typ tre sorters/smaker bagel i affaren, och nar jag fragade Michael om det sa sa han att han inte atit en bagel i sitt liv tills han flyttade till Boston, tydligen ar de inte sa populara har nere i TX...).
En sak som jag tycker ar svart att hitta har i USA ar bra/god frukost. Jag har lange kort pa havregrynsgrot och mjolk med kanel, mandlar och bar i, men jag trottnade nyligen pa det sa pa senaste tiden har det blivit yoghurtburkar typ, vilket jag inte blivit sa matt pa. Helst hade jag velat ata mackor som hemma i Sverige, men har inte hittat varken gott brod eller smor att bre pa heller. Ni som ocksa bor i USA, vad ater ni till frukost? Har ni nagra bra tips?

4 kommentarer:

  1. I Sverige at jag alltid yogurt och musli pa morgonen. Har i USA blir det yogurt och cheerios och aven musli ibland. Dessutom har jag just borjat med att ata grekisk yogurt pa morgonen. Det ar inte lika sot som alla andra yogurtar i USA.

    Smor sa gillar jag landolake men jag har inte hittat nagot brod men knackebrod finns att kopa sa det kor jag pa.

    SvaraRadera
  2. En halvliter naturell yoghurt med blabar/hallon/jordgubbar/persika med krossade linfron, havregryn och honung. Ett stort glas gront te pa det :D

    Ps. Danone har nu ett yoghurtmarke som heter Pure. All natural yoghurt med bar i. An sa lange finns det bara stora forpackningar med jordgubbssmak, men de sma finns med fler smaker. Fortfarande for sott for mig, men Codee alskar det. Smakar som svensk fruktyoghurt :)

    SvaraRadera
  3. Ps. sluta ata low/reduced/no fat, det ar da man blir hungrig snabbt!

    SvaraRadera