torsdag 12 juli 2012

Floodings

Jag skulle ha akt till jobbet kl. 7 imorse men det sporegnade och askade ute sa jag satte pa nyheterna for att se hur illa det var. The local news rapporterade several flood warnings in the Houston area eftersom det dessutom har regnat sa mycket under de senaste dagarna. Tidigt imorse hade blixten tydligen slagit ner i folks hus som borjat brinna samtidigt som andras hus har blivit flooded pga the severe rain. Vissa vagar och motorvagar ar ocksa oversvammade och det har varit massa olyckor pa grund av det. De sa aven att man skulle halla sig inne och stay away from the roads sa jag ar fortfarande hemma nu tva och en halv timme senare. Jag mailade min supervisor imorse och berattade vad jag sett pa nyheterna och att jag kanske skulle bli sen, och hon svarade med att jag skulle take my time driving to work och om att jag kande att det var unsafe att ens aka ville hon att jag skulle stanna hemma. Sa glad att jag har en san supervisor!

Far se om jag kommer ivag senare, om inte annat vill jag inte missa min lektion kl. 12 som nog inte kommer bli installd eftersom skolan ar sa pass langt ifran dar vi bor att det omradet inte har paverkats lika mycket av vadret. Tanker dock ta det sakra fore det osakra och inte aka om det fortfarande regnar lika mycket. Hittade dessa bilder pa click2houston.com som folk tagit imorse och skickat in:






1 kommentar:

  1. Oj, vilken dramatik! Det gjorde du rätt i, att inte ge dig ut på på vägarna.
    Så där har det för övrigt sett ut här i Sverige också, i Småland förra veckan. Skönt att inte bo på markplan vid sådana här tillfällen.
    Det kom visst en störtskur nu förresten såg jag nu när jag ska gå på lunch.
    / Mamma

    SvaraRadera