måndag 16 juli 2012

Future baby

Kom precis hem fran the nail salon, och som vanligt dar blev det massa small talk med tjejen som fixar mina naglar. Vi kom in pa barn och sjukhusbesok och hon berattade att det ar ett ar mellan hennes barn. Efter att ha fott sitt forsta barn fick hon hem en sjukhusrakning pa $18,000 (ca 126.000kr) och att rakningen for hennes andra barn blev runt $25,000 (ca 175.000kr). Harligt med tva sanna rakningar inom loppet av ett ar! Som tur var sa hade de nagon forsakring och behovde "bara" betala 30% av alla kostnader plus att det finns payment plans sa att man inte behover betala allt pa en gang. Men anda... Sa himla dyrt. Stannar vi har i USA far man ju verkligen se till att ha en bra forsakring innan man skaffar barn!


Denna krabat kan tydligen bli valdigt dyr! Pa morphthing.com kan man ladda upp ett kort var pa "blivande" foraldrarna och sen far man tillbaka ett resultat pa hur ens framtida baby kommer se ut. Sahar blev var. Tror den blev sa light skinned for att jag typ ar kritvit i ansiktet pa mitt kort, haha.

De har bilderna anvande vi:



Bilden pa mig ar typ 5 ar gammal men var den enda jag hittade just da som var tagen rakt framifrån och som var någorlunda närbild, men det fick duga. Sa mycket aldre ser jag ju inte ut idag anda, hehe.

3 kommentarer:

  1. Lite sa ar det i Australien med, man far se till att ha en bra privatforsakring annars kan en sjukhusvistelse bli svindyr!

    SvaraRadera
  2. Ja det ar ju inte direkt billigt att skaffa barn har... sen finns ju inte foraldrarledigheten har som vi har i sverige... vilket suger. Pa mitt nuvarande jobb far jag vara hemma i 6v... SEX VECKOR!!! Det ar ju ingenting!! Helt sjukt!

    SvaraRadera
  3. haha this is sooo cute! I've done this before but my babies all look ugly!

    SvaraRadera