lördag 16 mars 2013

Tråkmåns

Idag tog jag äntligen tag i saken och åkte till nagelsalongen. Det fick bli en "tråkig" färg igen eftersom jag har fyra internship-intervjuer nästa vecka och det inte riktigt skulle passa att go crazy. Riktigt korta har naglarna också blivit då nästan alla gått av under de senaste veckorna pga slitage från fake naglarna jag tog bort sist. Tycker ändå resultatet blev helt okej med tanke på omständigheterna :)
Nog om naglar nu. Under resten av helgen vill/ska jag storhandla mat, städa lägenheten, kanske köpa springskor, och troligtvis inhandla lite kläder. Jag har bara en "intervju outfit". Det är väl okej att komma i svarta kostymbyxor (har två par att växla mellan) och samma kostymöverdel fyra dagar i rad (har bara överdelen på mig de 30 min intervjuen pågår och tar sen av mig den för resten av dagen), men att jag bara har en skjorta att ha under känns inte så fräscht, hehe. Kanske, kanske har jag turen att dra med mig Michael till H&M som ligger en bit bort, annars får jag nöja mig med mallet här. Minst en skjorta till behöver jag så att jag i alla fall hinner tvätta innan det är dags att dra på sig samma skjorta igen :P Intervjuerna är dock med olika företag så det är ingen som skulle se om jag hade samma kläder två dagar i rad (även om allt vore rent), men det känns ändå bättre med lite variation.

PS. Tack för komplimangerna om nya bannern! Skulle helst vilja ta åt mig alla ära själv, men det var hubby som gjorde grovjobbet. Vi använde Photoshop och han gjorde det mesta, men när jag blev för jobbig med detaljerna mot slutet (hello, being particular is a good thing) visade han mig hur man gjorde och jag gjorde det sista.

2 kommentarer: