lördag 30 mars 2013

God Morgon och Glad Pask!

Den har veckan har varit valdigt busy och det marks ju har pa bloggen. Tomt. Oh, well... Jag tankte bara skriva ett snabbt inlagg och halsa Glad Pask! Har i USA firas inte paskhelgen lika mycket som hemma i Sverige (vilket jag tycker ar lite skumt, det ar ju anda en valdigt religios hogtid), sa det var inget ledigt varken pa skartorsdagen, langfredagen och inte heller pa mandag pa annandag pask. Imorn ska vi over och ata middag hos Michaels mamma, men det blir nog det enda paskfirandet som blir av i ar. Jag och Michael ar ratt daliga pa att fira hogtider och gora nagot speciellt de dagarna, forhoppningsvis andras det nar vi (forhoppningsvis) skaffar barn nagon gang i framtiden. Da far vi ta oss i kragen och skapa vara egna traditioner, men nu kanns det mest jobbigt (lazy much??) och eftersom Michael alltid jobbar som vanligt och aldrig far ledigt bara for att det ar nagon hogtid sa drar det ner min motivation annu mer. Jaja, one day... :)

Jag har precis slangt in forsta maskinen med tvatt, ska ata frukost, sen blir det plugg hela dagen da jag har en audit exam och tva andra quizzes pa mandag som jag inte ens hunnit borja plugga till annu. Ska aven forsoka Skypa med mamma lite senare pa dagen. Trevlig paskafton pa er alla!

2 kommentarer: