onsdag 6 mars 2013

God Morgon

Helgen och borjan av denna vecka har varit crazy busy. Enda anledningen till att jag har overlevt ar tanken pa spring break som borjar nasta vecka. Kan inte riktigt fatta att halva terminen redan har gatt, SA skont! Internship-intervjun jag hade forra veckan gick tydligen bra och redan dagen efter fick jag redan pa att jag gatt vidare till sista rundan aka the office visit. Office visit bestar av middag dagen innan och nasta dag besoker man kontoret och har tre intervjuer med olika personer pa foretaget. De flesta accounting firms har ungefar samma upplagg med on campus interviews och sedan office visits for de som gar vidare. Hittills har jag lyckats fa on campus interviews med 8 st accounting firms (den forra veckan var den forsta), sa det kommer att bli mycket intervjuande for min del nu i var, vilket ju ar superbra aven om det kanske inte ar det roligaste som finns. Om inte annat far man ju trana interview skills! Och juste, det foretag jag nyss intervjuade med fragade mig om jag behover ett hotellrum for natten innan the office visit, lyx! Jag accepterade erbjudandet aven fast kontoret "bara" ligger inne i downtown Houston (vi bor ca 5 mil darifran), men jag vill verkligen inte riskera att fastna i koer pa vag dit da trafiken inbound pa I-45 ar HORRIBLE pa morgonen.

Idag ar det onsdag och aven fast jag inte har nagra lektioner eller jobb idag sa har jag en operations management exam imorgon som jag maste plugga till. Forhoppningsvis tar det inte hela dagen...

1 kommentar:

  1. Åh vad spännande med en massa intervjuer! Lycka till! Och att du snart är klar med skolan är ju helt galet! Är så avundsjuk :) Vår spring break börjar inte förrän den typ 22:a/23:e..

    SvaraRadera