lördag 9 mars 2013

Hypocrite?

Häromveckan gick en av the supervisors på jobbets syster bort, och det skickades runt ett kort där alla på avdelningen fick skriva att de beklagar sorgen etc. Eftersom kortet kom till mig på eftermiddagen hade de flesta redan skrivit på, vilket var bra då jag kunde kolla på vad de andra hade skrivit och få lite "inspiration". Tycker det är så svårt att veta vad man ska skriva på såna kort, speciellt hur man ska formulera sig på engelska. I alla fall slutade det med att jag skrev något liknande: "I am so sorry for your loss, you and your family are in my thoughts and prayers". Ja, jag skrev faktiskt prayers. Även fast jag inte är det minsta religiös. Dock kändes det lite konstigt, men ändå rätt då jag vet att hon som skulle få kortet skulle uppskatta just de orden (plus att alla andra hade skrivit något i den stilen också, så jag föll lite för grupptrycket, hehe). Hon som fick kortet kommer aldrig få reda på att jag inte tror på gud, så jag kände att det var okej, eller? Har jag blivit en americanized hypocrite nu? IIIhhhh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar