söndag 10 mars 2013

Spring break, eller?

Såhär har det sett ut hemma hos mig, både igår och idag. Spring break börjar ju officiellt imorgon på min skola, dock har min otroligt omtänksamme (?) cost accounting professor bestämt att vi ska göra en midterm online på allt vi lärt oss hittills i kursen senast innan första dagen efter lovet. Jaha, det var mitt spring break liksom... I alla fall hälften av det då jag även ska jobba nästa vecka. Blir så irriterad när lärare gör så, ett lov är väl till för att man ska få lite ledigt från plugg i alla fall? Jag har precis suttit tre timmar i sträck och pluggat, så nu ska jag vila hjärnan med ett avsnitt Army Wives innan jag börjar med nästa kapitel...

4 kommentarer:

  1. Verkar vara en kämpig period för dig just nu! Vilket hektiskt tempo ni har i skolan. Men förhoppningsvis lättar det snart :) Hoppas du får njuta lite ev lovet ändå :)

    SvaraRadera
  2. Jag haller med dig. Det ar sa irriterande nar en larare lagger provet precis efter lovet och ett midterm ar aldrig bara lite laxa.

    Hall i, det ar inte sa langt kvar nu. Hoppas att ni hittar njuta lite av lovet i alla fall.

    PS. Som svar pa din fraga om min utbildning. Jag ar inte i narheten av klar. Jag tog min Associate Degree in General Studies i december. Nu ska jag vidare till Bachelor och Master degree in Architecture for dom nastkommande 4 aren. Sa om 4,5 ar ar jag klar med skolan :(

    SvaraRadera
  3. Jag hatar Connect!! Ring när du tar paus så pratar vi om något roligare :-)

    SvaraRadera
  4. Usch vad trisst att du inte riktigt far nan spring break.. Mina lerare har lagt de mesta plugget innan spring break som tur e.. Mitt borjar dock inte forren den 23:e.. Jag hoppas att du i alla fall far njuta lite av ledigheten!

    SvaraRadera